سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب یک خانه تاریخی در بهبهان

یادمان

تخریب یک خانه تاریخی در بهبهان

مسوول انجمن دوستدار ميراث فرهنگي بهبهان از تخریب خانه تاریخی پاكدامن در بهبهان خبر داد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - ken griffey nike swingman shoes sale 2017

دولتي مختاران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان اظهار كرد: خانه پاكدامن در محلي به نام ملامحسني‌ها قرار داشت. همه خانه‌هاي محله در دوران پهلوي اول ساخته شدند و اوايل دوره پهلوي دوم گسترش يافتند.


وي افزود: سبک معماري اين خانه قاجاري بود و تلفيق سبك قاجاري و زنديه نیز در معماری آن دیده می‌شود. در ساخت اين خانه بيش‌تر گچ و خشت به كار رفته و زمانی که در دوره پهلوي دوم آن‌ها را بازسازي و نوسازي كردند از آجر تراشيده استفاده کردند.


مختاران توضيح داد: اين نوع خانه‌ها داراي حياط بودند و در بعضي حياط‌ها حوض و زيرزمين وجود داشت. بالاي درها به صورت هلالي بود و به دلیل اين‌ كه در آن زمان تير آهن نبود از تيرهاي چوبي استفاده مي‌كردند.


اين دوستدار ميراث فرهنگي تصريح كرد: اين خانه تحت نظر ميراث فرهنگي بود و به خاطر اين تخريب ميراث فرهنگي نسبت به آن اعتراض كرد. اين بنا از نظر معماري ارزش بسياري داشت و حتي جزو آثار ثبت شده به شمار می‌رفت.


مختاران بيان كرد: خانه پوراسماعيل نيز در حال ويراني است و به دلیل ايزوگام نبودن سقف آن در هنگام بارش باران دچار مشكل شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه