سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان حال «قلعه امیرمجاهد» وخیم است

یادمان

حال «قلعه امیرمجاهد» وخیم است

‌مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز وضعیت «قلعه امیرمجاهد» را وخیم توصیف کرد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | nike lunarglide 6 price range chart printable - New Balance 550 'UNC'/ 'Baby Blue' - BB550HL1 - LacollesurloupShops

منصور معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، اظهار کرد: حدود سه سال پیش کارهایی مثل آواربرداری، سبک‌سازی، مقاوم‌سازی، پی‌ریزی و مرمت در قلعه امیرمجاهد انجام شد، اما اکنون نزدیک به دو سال است که هیچ گونه اعتباری به این بنای تاریخی داده نشده است.

وی، با اشاره به این که قلعه امیرمجاهد در رامهرمز ثبت ملی شده است، گفت: ما قبلاً درباره مرمت این بنا با میراث فرهنگی استان رایزنی کردیم. اداره میراث معتقد است که باید بر مالک بنا مرمت مشارکتی صورت گیرد. در حالی که مالک اظهار کرده توان مالی برای مرمت این بنا را ندارد.

معتمدی خاطرنشان کرد: با توجه به این که حدود دو سال است روی این بنا به خاطر نبود اعتبار کاری نشده است، به مرور زمان و در بارندگی‌های اخیر آسیب‌های جدی به آن وارد شده، به طوری که نیمی از این بنای تاریخی تخریب شده است.


به گفته این دوستدار میراث فرهنگی، مردم رامهرمز نگران وضعیت قلعه امیرمجاهد هستند و خواهان مرمت این بنا هستند و می‌گویند مگر ما چند بنای بی‌نظیر همچون قلعه امیرمجاهد در استان خوزستان داریم؟

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات جدی این بنا ساختمان‌های چندین طبقه‌ای است که در اطراف آن در حال ساخت است، چون باعث شده که حریم منظری این بنا در معرض خطر قرار گیرد.

معتمدی، با بیان این که این بنای ثبت ملی شده باید تعیین حریم شود، گفت: هر بنای تاریخی که ثبت ملی می‌شود و هر ساخت‌وسازی که در اطراف آن بنا بخواهد صورت بگیرد با استعلام از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود، اما متأسفانه در اطراف قلعه امیرمجاهد ساخت‌وساز صورت می‌گیرد و هیچ کس به آن توجه نمی‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه