سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سرانجام پس از پیگیری های مسئولان میراث فرهنگی و سازمان های مردم نهاد - سرای عجم اهواز به میراث ملی بازگشت

یادمان

سرانجام پس از پیگیری های مسئولان میراث فرهنگی و سازمان های مردم نهاد - سرای عجم اهواز به میراث ملی بازگشت

سرای قاجاری عجم که در چند سال گذشته در خطر خروج از ثبت ملی و ویرانی قرار گرفته بود، سرانجام با تلاش های بسیار مسئولان میراث فرهنگی و انجمن مردم نهاد خوزستان به خانواده میراث فرهنگی بازگشت.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

 خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی - سرانجام سرای قاجاری عجم در اهواز که با تلاش های بسیار مالک از ثبت در فهرست آثار ملی خارج شده بود به فهرست آثار ملی کشور بازگشت.
 
معاون میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر در گفت وگو با خبرگزاری chn  گفت: با تلاش های فراوان و مذاکره های مختلف با مالکین و در نهایت جلب رضایت رسمی یکی از مالکین که از دهه های قبل سرقفلی بخش های عمده بنا را در اختیار داشت موفق شدیم این بنا را به فهرست آثار ملی کشور بازگردانیم.
 
 
سرای عجم به زندگی بازگشت

 
«آتوسا مومنی» با تشکر از مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان و انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان گفت: با پیگیری های این معاونت، مدیر کل خوزستان و انجمن تاریانا در یک اقدام مشترک بار دیگر مانع از تخریب یم بنای مهم شویم تقدیر کرد و انشاء الله تا ساعتی دیگر و با تشکیل جلسه شورای ثبت شاهد شماره گذاری مجدد این بنای دوره قاجاری خواهیم بود.
 
او افزود: اهواز از جمله شهرهای دارای بافت تاریخی است که روند ناموزون توسعه در این شهر باعث شده تا بسیاری از بناهای با ارزش اهواز با تخریب مواجه شوند که امیدواریم در روزهای آینده با ثبت بناهای تاریخی این شهر و تشکیل اداره میراث فرهنگی شهرستان اهواز زمینه ثبت، مرمت، احیاء و بهره برداری یک به یک این آثار را فراهم کنیم. 

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان نیز با ابراز خوشحالی از خانم مومنی معاونت میراث فرهنگی کشور و افشین حیدری مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان که با رایزنی ها و پیگیری های مدام با مالکین و وکلای آنها به این نتیجه رسیدند که سرای عجم ثبت شود تشکر کرد.
 
مجتبی گهستونی گفت: این ملک از جمله بناهای شاخص شهر اهواز محسوب می شود که از 10 حجره بیرونی آن توسط کسبه استفاده می شود و از محوطه داخلی آن به عنوان رزنگری استفاده می شود.
 
به گفته او، پس از چند جلسه مذاکره حضوری با مالکین، سرقفلی داران ، مستاجران ، فرماندار و شهردار اهواز که البته این جلسات و مذاکرات در نهایت توسط مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان ادامه یافت و معاونت میراث فرهنگی کشور نیز در جریان موضوع قرار داشت، تاریانا به آنها پیشنهاد داد که در صورت تلاش برای حفاظت از این اثر می توان اقدام لازم را برای مرمت اضطراری اثر آغاز نمود و با رضایت مالک کاربری متناسب با شان بنا را پیشنهاد داد.
 
کلیه اسناد و مدارک لازم برای ثبت مجدد این اثر فاخر موجود است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه