سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان از سوی سازمان ميراث فرهنگي صورت گرفت؛ تکذیبی دیگر در روز روشن

یادمان

از سوی سازمان ميراث فرهنگي صورت گرفت؛ تکذیبی دیگر در روز روشن

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اقدامی دیگر خبر کشف یک محوطه تاریخی در مسجدسليمان را در تکذیب کرد.

مجتبی گهستونی ؛ دبیر و سخنگو انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان با اعلام این مطلب گفت: این تکذیب در حالی صورت می گیرد که سه روز قبل از حضور نمایندگان انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان در محل حفاری غیر مجاز، نمایندگانی از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان شامل سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان، معاون پژوهشی میراث فرهنگی خوزستان و نمایندگانی از اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان به همراه فردی به نام فرهاد پوررضایی که این محوطه در زمین کشاورزی او کشف شده حضور یافته و به همراه مالک زمین محل حفاری غیر مجاز را مشاهده می نمایند.

در تماسی که خود با تعدادی از مسئولین اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برقرار کردم تا آنها را در جریان موضوع بگذارم آنها کشف این محوطه را مطلع بوده و تائید می نمایند و متذکر می شوند که احتمالا سازه کشف شده متعلق به دوره اشکانی است. حال چگونه این خبر تکذیب می شود وقتی که عکس های آن در خبرگزاری ها منتشر شده و عکس ها و گزارش در تاریخ مشخص از سوی من به عنوان نماینده انجمن تاریانا به حراست و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تحویل داده شده است.

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در خبری که 13 آبان در پایگاه خبری میراث آریا منتشر شد کشف محوطه اشکاني در مسجدسليمان را به کلی کذب محض دانست.

از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ با صدور اطلاعیه ای با این بهانه که کشف آثار و محوطه هاي باستاني موضوعي است که همواره مورد سوءاستفاده قاچاقچيان و سارقان اموال فرهنگي قرار گرفته و از اين منظر، از حساسيت وي‍ژه‌اي برخوردار است، به طور کلی منکر اصل موضوع شده است و دوستداران میراث فرهنگی را به انتشار یک خبر دروغ متهم می کند.

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در حالی بسیاری از اخبار واقعی همراه با مستندات مکتوب و تصویری را تکذیب می کند که هیچ پاسخ قانع کننده ای برای عدم ثبت، کاوش و در نهایت حفاظت اینگونه موارد ندارد.

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به خوبی می داند که دوستداران میراث فرهنگی هیچگاه اقدامی نی کنند تا در نهایت حفاران غیر مجاز و سودجویان به سوءاستفاده از آن بپردازند بلکه به انتشار چنین حقایقی می پردازند تا اسناد کم کاری و کم لطفی متصدیان حفاظت از میراث فرهنگی را بازگو کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید