سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف اتفاقی چند شی تاریخی در روستایی که قرار است به‌زیر آب رود

یادمان

کشف اتفاقی چند شی تاریخی در روستایی که قرار است به‌زیر آب رود

کشف اتفاقی چند شیء تاریخی در دهستان بیرگان شهرستان کوهرنگ درحالی خبر از محوطه‌ تاریخی در این منطقه می‌دهد که به‌گفته دوستداران میراث‌فرهنگی قرار است این روستا در آبگیری سد و تونل سوم کوهرنگ به زیر آب رود.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ صبح امروز (۱۰ شهریورماه) یکی از اهالی روستای بیرگان به‌دنبال تسطیح زمین کشاورزی‌ درحالی با چند شیء تاریخی برخورد کرد که ناصر فرجی مالک زمین، بلافاصله پس از کشف اشیاء نیروی انتظامی و میراث‌فرهنگی کوهرنگ را مطلع کرد.
 
«سامان فرجی» فعال میراث‌فرهنگی استان خوزستان در گفت و گو با خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت: «اشیاء کشف شده شامل یک دیگ و یک جام فلزی با خطوط باستانی است که صبح امروز (۱۰ شهریورماه) در ملک شخصی پدرم پیدا شد».
 
او گفت: این اشیاء طی صورتجلسه‌ای توسط یابنده و اهالی روستای بید امین تحویل مقامات انتظامی داده شد. این درحالی است که به‌گفته برخی از اهالی محل، هر از گاهی اشیاء تاریخی در این منطقه کشف می شود که این امر نیازمند توجه هر چه بیشتر سازمان میراث فرهنگی استان چهارمحال بختیاری است.
 
فرجی که معتقد است، روستاهای تاریخی بید امین، شهریاری و هور بکول به دلیل مجاورت در کنار رودخانه ی بیرگان (کوهرنگ) محل شکل گیری یکی از غنی ترین تمدن های حوزه زاگرس مرکزی هستند اما با این وجود مطالعات باستان‌شناسی مدونی در این منطقه انجام نشده است. درحالی که وجود بقایای قلعه‌های تاریخی، سیستم آبرسانی سفالی و سفالینه‌های نقش‌دار در روستاهای اطراف رودخانه بیرگان بیانگر یکی از کانون های استقرار قوم بختیاری است و نشان‌دهنده غنای فرهنگی مردم این حوزه جغرافیایی است.
 
با این وجود شنیده می‌شود که روستای بیرگان با برخورداری از  جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی بیشمار قرار است در طرح انتقال آب تونل سوم کوهرنگ به اصفهان به زیر آب رود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه