سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی شاهنامه فردوسی با زبانی ساده برای کودکان روایت می‌‌شود

رویدادهای فرهنگی

شاهنامه فردوسی با زبانی ساده برای کودکان روایت می‌‌شود

نویسنده و سردبیر برنامه "هفت خوان" هدف این برنامه بازخوانی شاهنامه به زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوان در رادیو فرهنگ دانست.

معصومه آقاجانی، نویسنده، سردبیر و مجری برنامه "هفت خوان" در این باره به خبرنگار مهر گفت: ویژه‌برنامه "هفت خوان" به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی به همت گروه مطالعات فرهنگی شبکه رادیویی فرهنگ امروز 25 اردیبهشت، ساعت 17 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

وی در ادامه افزود: هدف از تهیه این برنامه روایت ساده و روان شاهنامه برای کودکان و نوجوانان است. البته مخاطبان ما فقط کودکان و نوجوانان نیستند و بزرگترها هم می‌توانند پای این برنامه بنشیند. باید داستان‌های شاهنامه را با زبانی ساده و قابل فهم بگوییم تا شنوندگان نهایت استفاده را ببرند.

این نویسنده اشاره کرد: در این برنامه محمدرضا یوسفی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان یکی از داستان‌های شاهنامه را خواهد خواند. وی کل شاهنامه را در یک مجموعه  100 جلدی توسط انتشارات خانه ادبیات بازنویسی کرده است. مرجان فولادوند نویسنده ادبیات کودک و نوجوان هم بخشی از داستان رستم و سهراب را برای نوجوانان روایت می‌کنند.

آقاجانی ادامه داد: در بخش دوم برنامه، پریسا کشاورز، معلم  مشاعره کودکان با کودکان حاضر در استودیو اشعار شاهنامه را به مشاعره خواهد گذاشت و خوانش صحیح اشعار را آموزش می‌دهد. در بخش سوم یاسمین گلزار کودک نقال بخشی از شاهنامه را نقل می‌کند و دو کودک به نام‌های امیر علی و امیر حسین زینالی خوان دوم شاهنامه را به اتفاق برخوانی می‌کنند.

"هفت خوان" به تهیه‌کنندگی فرامرز علیخانی و سردبیری، نویسندگی و اجرای معصومه آقاجانی پخش می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه