سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ساخت و ساز عرصه دبستان تاریخی مهرگان را شکست - خط قرمز روی خاطره مهر

یادمان

ساخت و ساز عرصه دبستان تاریخی مهرگان را شکست - خط قرمز روی خاطره مهر

هشدارهای مکرر دوستداران میراث فرهنگی به گوش مسئولان میراث آبادان نرسید. ساخت و ساز در کنار این دبستان تاریخی آنقدر ادامه پیدا کرد که اکنون بنایی با نمای قرمز عرصه مهرگان را مخدوش کرده است. مسئولان میراث فرهنگی آبادان باز هم در برابر شکستن عرصه این مدرسه پاسخگو نیستند. همان طور که در برابر نابسامانی و بوی تعفن اطراف مدرسه سکوت کردند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike air force suede blauw shoes boots sale free

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- چند ماه است که دوستداران و فعالان میراث فرهنگی درباره ساخت و ساز در مجاورت دبستان مهرگان هشدار می‌دهند اما گوش مسئولان میراث فرهنگی آبادان به این هشدارها بدهکار نبود. در روزهای اخیر، هیچ گونه اقدامی برای ممانعت از ساخت و ساز کنار این دبستان برداشته نشد.
 
تا اینکه سرانجام مالکان زمین های اطراف مدرسه، اقدام به ساخت و ساز کردند و بنایی با نمایی قرمز وارد خط قرمز قوانین و ضوابط میراث فرهنگی شدند.
 
اهالی آبادان می‌گویند که این اتفاق، بسیاری از دانش آموختگان این مدرسه را معترض کرده و اکنون در برابر این سوال قرار گرفتند که چرا باید بنایی که بخشی از ميراث آبادان است و در فهرست میراث ملی ثبت شده، به چنین روزی بیافتد.
 
به گفته آن‌ها، اکنون چندین سال است که مدرسه خاطره ساز مهرگان از دیدگاه مسئولان آموزش و پرورش و اداره میراث فرهنگی پنهان مانده است و حتی یک قدم برای ساماندهی آن برداشته نشده که هیچ این روزها مردم شاهد تخریب تدریجی این بنا بوده و اطراف آن همواره بوی تعفن و گربه مرده می‌دهد.
 
تماس های مکرر اما با مسئول اداره میراث فرهنگی آبادان به نتیجه می رسد. تلفن همراه شمس الدین نوربخشی زنگ می خورد اما او هیچ زمانی  پاسخگو تماس های تلفنی اش نیست.
 
اکنون عرصه این بنای تاریخی با ساخت و ساز بنایی چسبیده به آن مخدوش شده و در برابر صدها سوال دوستداران میراث فرهنگی، همه مسئولان مربوطه سکوت کرده‌اند.
 
دبستان مهرگان جزو 5 مدرسه‌ای است که شرکت نفت ساخته و به آموزش و پرورش آبادان تحویل داده است. این مدرسه 22 کلاس و به همین تعداد انبار و 18 دستگاه حمام دارد. به گفته کارشناسان معماری، کلاس‌های این دبستان کاملاً استاندارد بوده و منازل مسکونی اطراف مدرسه هم مربوط به کادر اداری مدرسه است. این منازل به آموزش و پرورش داده شده بود تا مدیر، معاون و معلمان مدرسه به محل کار خود نزدیک باشند و بر آن اشراف داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه