سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مرگ سرای تاریخی عجم اهواز به دلیل تصمیم مالک

یادمان

مرگ سرای تاریخی عجم اهواز به دلیل تصمیم مالک

مدیران و دوستداران میراث فرهنگی در خوزستان تاکنون نتوانسته‌اند سرای عجم اهواز را از تصمیم مالک برای تخریب آن نجات دهند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | nike air huarache navy denim shoes sale , Air Jordan Release Dates 2021 , WakeorthoShops

مجتبی گهستونی فعال میراث‌فرهنگی و دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های دوستدار میراث‌فرهنگی خوزستان با اعلام این خبر به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: پس از تلاش‌های دوستداران میراث‌فرهنگی برای حفاظت از سرای عجم و همراهی‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خوزستان و همچنین قانع کردن شهرداری اهواز برای جلوگیری از تخریب یکی از شاخص‌ترین بناهای تاریخی اهواز مالک اثر با انجام رایزنی‌ها و پیگیری‌های جدی همچنان درصدد تخریب این اثر تاریخی است. گهستونی گفت: اهواز کلانشهری در حال توسعه است و هم‌اکنون عده‌ای از سرمایه‌داران با حداقل قیمت اقدام به خرید خانه‌ها و مجموعه‌های تاریخی کرده و با تخریب آنها برج‌سازی و مجتمع‌سازی می‌کنند.

به‌گفته دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های دوستدار میراث‌فرهنگی خوزستان، هم‌اکنون که مدیریت میراث‌فرهنگی خوزستان رویکرد خود را با راه‌اندازی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اهواز نسبت به بافت‌های تاریخی تغییر داده و دوستداران میراث‌فرهنگی در کنار میراث‌فرهنگی قرار گرفته‌اند شاهد تخریب بنایی هستیم که هویت شهرستان اهواز به‌شمار می‌رود. گهستونی افزود: مالکان بناهای تاریخی باید بدانند که ارزش مادی آثار تاریخی به آنان تعلق دارد و از اداره کل میراث‌فرهنگی خوزستان نیز درخواست داریم با توجه به شناسایی بناهای ارزشمند اهواز اقدام به مرمت بناهای ثبت شده کرده و بناهای فاقد ثبت را در فهرست آثار ملی بگنجانند. این درحالی است که به‌دلیل عدم‌تعیین حریم بناهای شهر اهواز ساخت و سازهای بی‌ضابطه‌ای در بافت صورت می‌گیرد درحالی‌که بافت اهواز در سازمان میراث‌فرهنگی کشور به‌تصویب رسیده است.


منبع: همشهری آنلاین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه