سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم شکایت سازمان حفاظت محیط زیست از وزارت نفت

زیست بوم

شکایت سازمان حفاظت محیط زیست از وزارت نفت

برگرفته از همشهری آنلاین

نشت نفت ازخطوط انتقال پالایشگاه امام حسن در بندر دیراستان بوشهر و آلودگی خشکی و دریایی منطقه، موجب شکایت سازمان حفاظت محیط‌زیست از وزارت نفت شکایت شد.

به گزارش ایلنا، امید صدیقی مدیر کل اکوبیولوژی دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از شکایت سازمان حفاظت محیط‌زیست از وزارت نفت خبر داد وافزود:این شکایت توسط اداره کل استان بوشهر به جهت آلودگی بیش از 400هکتار از زمین‌های کشاورزی و به وجود آمدن یک لکه نفتی به طول 20 کیلومتر دراثرنشت نفت ازخطوط انتقال صورت گرفته و به مراجع قضایی تسلیم شده است.

او ادامه داد: نشت نفت و ایجاد آلودگی زیست محیطی در این خط لوله بندردیلم استان بوشهر مسلماَ خسارت‌های شناخته و ناشناخته سنگینی را بر محیط زیست منطقه به دنبال دارد.

صدیقی در مورد وضعیت فعلی آلودگی نفتی چند روز اخیر نیز گفت: بخش زیادی از آلودگی نفتی به جهت توفان در دریا پخش شده و بخشی دیگر در سواحل جمع شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر به جهت انجام عملیات پاکسازی توسط پرسنل و کارشناسان اداره کل محیط زیست بوشهر تخمین خسارت وارده ناشی از نشت نفت به دریا و خشکی درساحل استان بوشهر ممکن نیست.

صدیقی تاکید کرد: کارکنان وزارت نفت نیز درحال حاضر با استفاده از مواد پخش کننده نفت در حال پاکسازی دریا از نفت هستند.

او با ابراز تاسف از گفته‌های اردشیری معاون ایمنی،‌بهداشت و محیط زیست وزارت نفت که گفته بود آلودگی نفتی به دریا نرسیده است، گفت: جای تعجب است که ایشان در این زمینه اطلاعی ندارند زیرا تعداد زیادی از پرسنل و ماشین‌آلات جمع‌آوری نفت متعلق به شرکت نفت نزدیک به چهار روز است در محل حضور داشته و مشغول عملیات پاکسازی هستند.

صدیقی آخرین مساحت لکه نفتی در ساحل بوشهر را 20 کیلومتر طول و 8 کیلومتر عرض اعلام کرد و افزود: البته لازم به ذکر است که حجم زیادی از این لکه نفتی در دریا در اثر طوفان یا دردریا پخش شده یا درساحل جمع شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه