سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم اهالی روستای امام ده، مخالف واگذاری زمین های ملی هستند - مراتع جنوب میانکاله در خطر واگذاری

زیست بوم

اهالی روستای امام ده، مخالف واگذاری زمین های ملی هستند - مراتع جنوب میانکاله در خطر واگذاری

مراتع روستای امام ده، منطقه ای در جنوب میانکاله در خطر واگذاری هستند. واگذاری این اراضی که از زمین های ملی به شمار می روند، اعتراض اهالی این روستا را به دنبال داشته است. این اعتراض در قالب فرستادن نامه ای از شورای روستا به رییس سازمان محیط زیست و استمداد از معصومه ابتکار برای حفاظت بیشتر از این منطقه انجام شده است.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- اهالی روستای امام ده، منطقه ای در جنوب میانکاله از واگذاری مراتع این روستا به شرکت های تعاونی گوناگون اعتراض کرده اند. آن ها برای «معصومه ابتکار»، رییس سازمان حفاظت محیط زیست نامه ای فرستاده و از او خواسته اند روستاییان را در حفاظت از این زمین ها یاری کند. مسوولیت زمین های در معرض واگذاری با منابع طبیعی بهشهر است که به گواه نامه شورای روستا، در برابر این واگذاری سکوت کرده است.
 
«حر منصوری»، دیده بان طبیعت میانکاله در گفت و گو با CHN با اعلام این خبر گفت: «زمین هایی که روستاییان به واگذاری آن ها اعتراض کرده اند، مراتعی هستند که در اواخر دولت دهم، به یک شرکت تعاونی واگذار شده و حالا افرادی با استناد به این که اعضای این شرکت تعاونی هستند قصد انجام فعالیت های صنعتی در این مراتع را دارند.»
 
«عباس رستمکلایی»، از اهالی منطقه در گفت و گو با CHN در مورد تاریخچه این زمین ها و اقدام جدید در راستای واگذاری آن ها گفت: «چند سال پیش منابع طبیعی منطقه برای 70 هکتار از مراتع این منطقه سند گرفت اما در چند وقت اخیر اهالی منطقه شاهد آن بوده اند که افرادی برای انجام فعالیت های صنعتی به این زمین ها وارد می شوند.»
 
به گفته او، گروه اخیری که به مراتع وارد شده اند عنوان کرده اند که اعضای یک شرکت دانش بنیان هستند و قصد راه اندازی یک کشتارگاه در این منطقه دارند.
 
رستمکلایی با انتقاد از عملکرد منابع طبیعی بهشهر، فرمانداری و بخشداری منطقه گفت که منابع طبیعی منطقه با وجودی که در این حوزه مسوولیت دارد، نسبت به این واگذاری ها واکنشی نشان نداده است.
 
روستای امام ده، (شاهکیله) در هشت کیلومتری جنوب شرق شهرستان بهشهر و در کرانه های جنوبی میانکاله واقع است. مردم محلی سالیان سال است که در این زمین ها به مرتع داری مشغول هستند و این دلیل آن است که این زمین ها تا امروز بکر مانده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه