سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم وکیل باغ گیاه شناسی نوشهر اعلام کرد: عکس‌العمل قضایی‌به تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر

زیست بوم

وکیل باغ گیاه شناسی نوشهر اعلام کرد: عکس‌العمل قضایی‌به تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر

وکیل مؤسسه تحقیقات و ترویج کشاورزی نوشهر با بیان اینکه تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر خلاف قانون است، گفت: هرگونه تخریب و تعرض به این باغ گیاه‌شناسی با عکس العمل قضایی روبرو می‌شود.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Nike Air VaporMax for Men & Women - nike free tr fit squiggle shoes - IetpShops - Buy Online

به گزارش فارس، غلامعلی ریاحی اظهار داشت: تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر غیرقانونی خواهد بود.

وکیل مؤسسه تحقیقات و ترویج کشاورزی نوشهر افزود:‌ استاندارد نوشهر بدون توجه به اخذ مجوزهای لازم دستور تخریب این باغ گیاه‌شناسی را صادر کرده است این در حالی است که رئیس مؤسسات و تحقیقات و ترویج کشاورزی، هیئت امنای مؤسسات تحقیقات کشاورزی کشور، معاونان رئیس جمهور، مالکان این باغ مخالفت خود را به منظور تخریب آن اعلام کرده و هیچگونه مجوزی را در این باره صادر نکرده‌اند.

وی ادامه داد: مقامات استان و هیچ کس دیگری غیر از هیئت امنای این مؤسسه تحقیقاتی و وزیر جهاد کشاورزی حق ندارد نسبت به واگذاری این اثر طبیعی ثبت شده در سال 1385 دستوری را صادر کند.

به گفته وی دستور تخریب این باغ خلاف قانون است و با عکس‌العمل دستگاه قضایی روبه‌رو می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه دادستان شهرستان نوشهر در جریان این امور قرار گرفته است، بیان داشت: برهمین اساس هرگونه تخریب و تعرض به این اثر ملی با برخورد قانونی روبه‌رو خواهد شد.

وکیل مؤسسه تحقیقات و ترویج کشاورزی نوشهر اضافه کرد: در حادثه‌ایی که در سال 89 اتفاق افتاد و به صورت غیرقانونی از شمال و جنوب به این باغ حمله شد و به دنبال آن هزاران اصله نهال این باغ از بین رفت، دستگاه قضایی در محل دستور موقتی صادر کرد مبنی بر لغو هرگونه اقدام عملی در راستای تخریب این باغ گیاه‌شناسی.

وی یادآور شد: این دستور همچنان بر قوت خود باقی است و پرونده سابق همچنان در شعبه سوم بازپرسی در نوشهر باز و رسیدگی به آن مطرح است.

ریاحی افزود: موضوع غریب‌الوقوع بودن تحرکات مجدد برای تخریب این باغ گیاه‌شناسی به دادستانی نوشهر اعلام شده است و با توجه به پرونده در دست رسیدگی قطعاً با واکنش مقامات قضایی محل مواجه خواهد شد.

وکیل مؤسسه تحقیقات و ترویج کشاورزی نوشهر بیان داشت:‌ تقاضا این است قبل از اینکه هیئت امنا و وزیر جهاد کشاورزی مطابق قانون تصمیم‌ نگرفته‌اند از هرگونه تخریب این باغ جلوگیری شود.

وی ادامه داد: هیچ مقام قانونی مجوزی را مبنی بر تخریب این باغ گیاه‌شناسی که مجموعه‌ای از ذخایر ژنتیک گیاهی منحصر به فرد در خاورمیانه است، صادر نکرده است و برهمین اساس هرگونه خدشه در آن باعث فاجعه ملی در سطح گسترده خواهد بود.

ریاحی با بیان اینکه اینگونه مجوزها و تشنج‌ها زیبنده دولت دهم نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی تا پایان دولت دهم باقی مانده است باید گفت که این نوع زورآزمایی‌های محلی و ایجاد تشنج زیبنده دولت دهم نخواهد بود.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که هیچ یک از املاک واقع در مسیر فرعی برای ساخت جاده عبوری از این باغ از مالکان خریداری نشده است و این امر بیانگر این است که عده‌ای می‌خواهند کار را زخمی کنند و بگویند که اقدامی انجام داده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه