سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تغيير كاربري غيرمجاز زمين كشاوزي از سال ٨٥ به بعد بايد قلع و قمع شود

زیست بوم

تغيير كاربري غيرمجاز زمين كشاوزي از سال ٨٥ به بعد بايد قلع و قمع شود

رییس سازمان امور اراضی کشور تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و رویش قارچ گونه بناهای مسکونی در بیشتر مناطق بویژه استان های شمالی را به عنوان یک معضل جدی در کشور دانست.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Nina Leonard, Cardigan a manica lunga con fiocco sul retro , Sb-roscoffShops

قباد افشار روز دوشنبه در جلسه ای که بمنظور بررسی این معضل با حضور مسوولان جهاد کشاورزی غرب مازندران در فرمانداری نوشهر برگزارشد، گفت: متاسفانه امروز وضعیت به گونه ای است که بیشتر شهرها و روستاهای استان های شمالی با تخریب اراضی کشاورزی و ساخت و ساز بی رویه به شیوه نامتوازن مواجه است.

وی به بازدیدی که امروز از شهرستان های قائمشهر تا چالوس انجام داده بود، اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشتر اراضی شالیزاری و ساحلی به شیوه غیرمجاز تبدیل به مسکونی شده که از این رویه جامعه متضرر می شود.

افشار تبلیغات فروش ویلا و زمین های تفکیک شده دارای مجوز قانونی در بهترین مناطق شمال کشور از طریق سایت های اینترنتی و پیامک را به عنوان مصداق روشنی از فعالیت های سود جویانه و سوداگرانه افراد دراین مناطق عنوان کرد.

وی نداشتن برنامه ریزی هدفمند، اجرا نشدن صحیح قانون و جدی برخورد نکردن با متخلفان را ازعلل اساسی بروز این معضل برشمرد. رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: دولت هرسال اعتباراتی را در بخش های مختلف بویژه در زمینه تسطیح و یکپارچه سازی اراضی درنظرمی گیرد که متاسفانه بخش عمده ای از این تسهیلات در قالب طرح های مورد نظرهزینه نمی شود.

وی همچنین با اشاره به وجود اراضی در قطعات ۱۰ هکتاری درمازندران و ضوابط خاص مربوط به این گونه اراضی افزود: هرگونه تغییرغیرمجاز و ساخت و سازی که در این قطعات از سال ۸۵ تاکنون انجام گرفته است، طبق قانون باید قلع و قمع شوند.

وی همچنین از سند دار کردن اراضی کشاورزی درقالب انعقاد تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد کشور خبرداد و گفت: حمایت از بخش تولید و اتخاذ سازکارهای ویژه برای پیشگیری از تخریب اراضی کشاورزی از اقدامات جدی دولت دراین زمینه است.

وی ساماندهی اراضی کشاورزی، اصلاح برخی از قوانین و طراحی نقشه های ماهواره ای اراضی کشاورزی ، تخصیص اعتبارات قابل توجه دربخش تجهیزامکانات مقابله با تخلفات اراضی کشاورزی واتخاذ سازکارهای ویژه برای کشاورزان فعال را از جمله حمایت های دولت دراین بخش ها اعلام کرد. مساحت اراضی کشاورزی کشور بیش از ۱۸ میلیون هکتار است.

 

 

منبع: تارنمای الف

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه