سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آشیان پرندگان را خراب نکنیم

زیست بوم

آشیان پرندگان را خراب نکنیم

۱۲ اسفند (سوم مارس) روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده است و همزمان برنامه یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان بوشهر برای آشیانه‌سازی پرندگان آغاز شد.

LTB - JuzsportsShops | FitforhealthShops - Custom Air Force 1 - Sneaker selbst gestalten - nike air huarache ultra size guide

به گزارش ایرنا، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر درجریان عملیات آشیانه‌سازی برای پرندگان گفت: با توجه به وضعیت نامناسب کنونی حفاظت از گونه‌های حیات وحش در جهان، نامگذاری یک روز به عنوان روز جهانی حیات وحش ضروری بود.

روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از سید اصغر مطهری افزود: نام‌گذاری این روز بهانه‌ای برای توجه همگانی بیش‌تر به حراست از حیات وحش و به ویژه گونه‌های در معرض خطر انقراض و یا مورد تهدید کشور است.

رییس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این باره اظهار کرد: تنوع بالای گونه‌های جانوری و گیاهی در این استان و وجود زیستگاه‌های مستعد برای پستانداران در مناطق کوهستانی و پرندگان تابستان و زمستان گذران در نوار ساحلی از شاخص‌های مهم زیستی این استان است.

خسرو درویشی افزود: از این رو در جزیره هاله از توابع شهرستان عسلویه در جنوب استان بوشهر با توجه به تخریب قسمتی از زیستگاه و محل‌های آشیانه‌سازی ساحلی در اثر عوامل طبیعی، 20 آشیانه مصنوعی برای زادآوری بهینه این پرندگان در ماه آینده تعبیه شده و در صورت ضرورت این عملیات ادامه خواهد یافت.

اکنون افزون بر آشیانه‌سازی ماموران یگان حفاظت محیط زیست بوشهر در حیات وحش و لزوم توجه به جلوگیری از شکار پرندگان در ایام زادآوری، باید برای حفاظت از این آشیان‌ها و همچنین لانه پرندگان دیگر در کنار گوشه طبیعت و همچنین شهرها همراه شویم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه