سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خشکاندن سواحل مرجانی عسلویه ادامه دارد

زیست بوم

خشکاندن سواحل مرجانی عسلویه ادامه دارد

برگرفته از همشهری آنلاین

درحالی‌که 2ماه و 10 روز از عملیات خاکریزی برای خشکاندن 80هکتار از سواحل خلیج‌فارس برای احداث فازهای 22 و 24 پارس‌جنوبی در منطقه اختر بوشهر می‌گذرد، گزارش‌های دریافتی همشهری حاکی از آن است که این عملیات با وجود شکایت اداره کل محیط‌زیست بوشهر و بدون ارزیابی زیست‌محیطی همچنان ادامه دارد.

دکتر محمدباقر نبوی، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست، روز گذشته در این باره به همشهری گفت: طی جلسات متعددی قرار شد که طرح جامع مربوط به عملیات مورد نظر را در اختیار سازمان محیط‌زیست قرار بدهند تا براساس این طرح چگونگی اجرا با کمترین خسارات زیست‌محیطی به مجری ابلاغ شود.

نبوی با اشاره به اینکه این طرح یک طرح ملی است و اجرای آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: سازمان محیط‌زیست با اجرای طرح وکلیت آن مخالفتی ندارد.دراین میان آنچه وظیفه محیط‌زیست است به‌حداقل رساندن تبعات زیست‌محیطی ناشی از اجرای این طرح است.

نبوی افزود: مسئولان ذیربط اعلام کرده‌اند که هنوز طرح جامع مربوط به این پروژه آماده نشده و به محض آماده شدن، آن را به سازمان محیط‌زیست ارائه خواهند کرد، البته پیش از این در خواست ارزیابی زیست‌محیطی طرح را به کمیته ارزیابی ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا عملیات ادامه دارد یا متوقف شده است نیز گفت: قرار بود این عملیات تا اعلام نظر سازمان محیط‌زیست متوقف بماند. اطلاعات دقیق در این زمینه را می‌توانید از مدیرکل محیط‌زیست استان جویا شوید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه