سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم قاچاق خاک ایران به کشورهای همسایه تایید شد؟

زیست بوم

قاچاق خاک ایران به کشورهای همسایه تایید شد؟

قانون نوشت:

قاچاق خاک کشاورزی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، در شرایطی که تنها 10 درصد از خاک کشور ما، خاک کشاورزی است و چیزی در حدود 600 سال زمان لازم است تا هر نیم سانت خاک شکل بگیرد، نگران کننده به نظر می‌رسد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | nike sb koston dunk low blue grey hair images - Compra Jordan AIR JORDAN XXXV - 004 - CQ4227

هم چنین ایران سال‌های اوج جنگل سوزی را پشت سر می‌گذارد و در حالی که هر سال هکتارها زمین را از دست می‌دهیم، قاچاق خاک ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای رونق فضای سبز، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اما در این خصوص گفته که صحت فروش خاک ایران هنوز تایید نشده است.

مهر، نوشته که عباس پاپی زاده خاک کشور را منبعی حیاتی، میراث مشترک و ثروت ملی و بستر اصلی تولیدات کشاورزی و مواد دانسته و گفته که به همین دلیل حفاظت از آن در اولویت قرار دارد.

 وی اظهار داشته که مطالبی در خصوص قاچاق خاک از ایران به گوش رسیده که تا کنون کسی این موضوع را رد و یا تایید نکرده است.

پاپی‌زاده هم چنین خبر داده که لایحه جامع خاک و طرح جامع منابع طبیعی با یکدیگر ادغام می‌شود، به همین دلیل و به دلیل باز پس گیری لایحه جامع خاک توسط دولت از مجلس به‌ منظور تغییرات اساسی ایجاد شده به تأخیر افتاد و بعید می‌دانم که تا حدود یک ماه آینده فرصت بررسی در صحن به این لایحه برسد.

 طی ماه‌های اخیر برخی منابع خبری از قاچاق خاک ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داده‌اند. قاچاق خاک به منظور حاصلخیزی بیشتر در کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه