سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم زمینخواری در مناطق حفاظت‌شده تهران

زیست بوم

زمینخواری در مناطق حفاظت‌شده تهران

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه ۴۰درصد از اراضی استان‌ تهران جزو مناطق حفاظت‌شده است، به پرونده‌های مربوط به زمینخواری در استان تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۵۱۶فقره زمینخواری در مناطق چهارگانه استان تهران وجود دارد که این موضوع به حمایت‌های جدی از سوی دولت نیازمند است.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Gucci, Cerchietto Gg Multicolor In Tela , Sb-roscoffShops

هادی حیدرزاده در نشست شورای اداری استان تهران وضعیت محیط‌زیست استان تهران را بسیار ناگوار توصیف کرد و گفت: استان تهران از لحاظ محیط‌زیستی در شرایط سی‌سی‌یو قرار دارد. به گفته وی این شرایط نیازمند توجه ویژه است؛ در غیر این صورت اوضاع محیط زیست بحرانی می‌شود.

آنطور که در گزارش ایسنا آمده است، وی با بیان اینکه پدیده زمینخواری، شکار بی‌رویه و همچنین پدیده ترور حیوانات نشان از کمبود نیروی انسانی در استان دارد، اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر 5000هکتار یک محیط‌بان وجود دارد؛ در این شرایط دولت باید با حمایت‌های خود در جهت افزایش تعداد نیروهای انسانی محیط‌بان تلاش کند. حیدرزاده در حالی نسبت به کمبود محیط‌بان برای حفاظت از مناطق حفاظت‌شده استان تهران هشدار می‌دهد که شکارچیان متخلف با سوءاستفاده از فضای موجود حتی در پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار آخرین بازمانده‌های حیات‌وحش را شکار می‌کنند. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به ارائه لایحه پیشنهادی دولت در مورد هوای پاک به مجلس اظهار کرد: ما درخواست‌مان از دولت این است که درصورت تصویب این لایحه به قانون، تهران را در اولویت خود قرار دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه