جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم با همكاري دانشگاه ياسوج و سازمان ملل: اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن تنوع‌زیستی گیاهان دارویی ایران

زیست بوم

با همكاري دانشگاه ياسوج و سازمان ملل: اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن تنوع‌زیستی گیاهان دارویی ایران

برگرفته از همشهری آنلاین

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه یاسوج و سازمان ملل متحد برای شناسایی گیاهان دارویی ایران، با حضور رییس کنسرسیوم قرق‌های بومی سازمان ملل در دانشگاه یاسوج منعقد شد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - air jordan retro xi gamma blue gs - 555088

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه یاسوج، دکتر شاپور رمضانی رییس دانشگاه یاسوج در نشست انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه یاسوج و کنسرسیوم قرق‌های بومی سازمان ملل، با اشاره به تاثیر بسزای این کار در گسترش علوم مرتبط با گیاهان دارویی، از نماینده سازمان ملل خواست تا منافع این طرح به طور کامل به عشایر اختصاص یابد.

رمضانی با بیان اینکه دانشگاه یاسوج در جهت توسعه علوم و استفاده از ظرفیت‌های علمی اساتید و امکانات بالقوه طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ چشمداشت اقتصادی در این طرح همکاری خواهد کرد، خواستار توجه ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد و قلل دنا در این طرح شد که می‌تواند زمینه‌ توسعه اقتصادی برای عشایر و منطقه را فراهم کند.

رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه دانشگاه یاسوج با توجه به ظرفیت‌های استان می‌تواند به عنوان محور گیاهان دارویی کشور معرفی شود، افزود: ما بدنبال گسترش پژوهشکده گیاهان دارویی و محیط زیست دانشگاه یاسوج هستیم.

بر طبق این گزارش، دکتر فرور رییس کنسرسیوم قرقهای بومی سازمان ملل متحد نیز با اشاره به کیفیت بالای دانشگاه یاسوج در هرباریوم، دانشگاه یاسوج را مادر محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه خواند و افزود: برای شناسایی و معرفی گیاهان دارویی دنا و ایران به دنیای علم و همچنین استفاده از تونمندی‌های عشایر و حفظ تنوع زیستی، طرح شناسایی گیاهان دارویی ایران را اجرا خواهیم کرد.

دکتر فرور با معرفی عشایر به عنوان نگهبانان محیط زیست، از دانشگاه یاسوج به عنوان محور تهیه طرح شناسنامه‌دار کردن تنوع‌زیستی گیاهان دارویی ایران نام برد و اضافه کرد: خروجی تلاش مشترک عشایر، دانشگاه یاسوج و سازمان ملل، ترکیبی از علوم نوین دانشگاهی و دانش بومی عشایر است.

بر طبق این گزارش، دکتر جعفری عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و حجم گیاهان دارویی دنا گفت: گیاهان دارویی دنا 50 درصد گیاهان دارویی قاره اروپا و نیمی از گیاهان دارویی کشور را در بر می‌گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه