چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم رنجی که حیات‌وحش از آتش‌سوزی می‌برد

زیست بوم

رنجی که حیات‌وحش از آتش‌سوزی می‌برد

معاون محیط‌زیست ایلام گفت: حشرات بیشترین آسیب را در آتش‌سوزی می‌بینند.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - gray nike sneakers dual fusion

«غلام‌رضا ابدالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مهم‌ترین اهرم بقاء حیات‌وحش زیستگاه سالم است اما آتش‌سوزی به‌شدت زیستگاه‌های جانوری و حیات‌وحش را به خطر می‌اندازد.

وی بابیان اینکه حشرات،خزندگان و جوجه‌ها که نمی‌توانند از شعله آتش فرار کنند در آتش می‌سوزند افزود:در آتش‌سوزی مراتع و جنگل حیوانات ریز جثه به‌شدت آسیب می‌بینند.

معاون محیط‌زیست ایلام با اشاره به اینکه یکی از عوامل خطرناک نابودی حیات و وحش و گونه‌های جانوری آتش‌سوزی است، تصریح کرد: آتش‌سوزی ذخایر ژنتیکی گونه‌های جانوری را از بین می‌برد.

وی بابیان اینکه عرصه‌های طبیعی و جنگلی بدون حیات و وحش و گونه‌های جانوری معنا ندارد، افزود: هر کس طبیعت را دوست دارد باید در حفظ گونه‌های جانوری تلاش کند چراکه این دو مکمل یکدیگر هستند و با نابودی یکی، دیگر هم از بین می‌رود.

معاون محیط ایلام با تأکید بر اینکه مردم باید احتیاط لازم را داشته باشند و از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع خودداری کنند، افزود: همه حشرات و گونه‌های جانوری برای مراتع و حیات‌وحش مفید هستند اما متأسفانه با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها تنوع زیستی آن‌ها تهدید شده و احتمال انقراض آن‌ها دور از انتظار نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه