سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ببر سیبری از مشمشه می میرد، ببر بنگال غرق می‌شود - ارم برای ببرها خوش یمن نیست

زیست بوم

ببر سیبری از مشمشه می میرد، ببر بنگال غرق می‌شود - ارم برای ببرها خوش یمن نیست

گویی باغ وحش ارم برای ببرها خوش یمن نیست؛ نه ببرهای بنگال، نه ببرهای سیبری. هنوز زمان زیادی از مرگ ببر نر سیبری بر اثر مشمشه و مفقودالاثر شدن ببر ماده سیبری نگذشته است که تنها ببر بنگال باغ وحش ارم که «ببری» نام داشت، در استخر غرق شد. ببری مبتلا به صرع بوده است.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong unintelligible rose gold

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه محیط زیست ـ هنوز سه سال از تلف شدن ببر نر سیبری و مفقود شدن ببر ماده آن در باغ وحش ارم نگذشته که ببر بنگال این باغ وحش نیز در اثر خفگی در استخر محل نگهداری تلف شد. گفته می‌شود این ببر مبتلا به صرع بوده و در اثر تشنج داخل استخر افتاده و کشته شده‌است.
 
به گزارش CHN و به نقل از دیده‌بان حقوق حیوانات، تنها ببر بنگال باغ وحش ارم در استخر محوطه نگهداری غرق شده است. «ببری» که حدود 4 سال سن داشت از کودکی در باغ وحش ارم بود و تا پیش از ورود ببرهای سیبری، تنها ببر باغ وحش نیز محسوب می‌شد.
 
گفته می‌شود ببری مبتلا به صرع بود و به دلیل تشنج ناشی از این بیماری، به استخر سقوط کرده و از بین رفته است. این ببر چهار ساله ماجراهای زیادی در باغ وحش ارم داشته است، چنان که با ورود ببرهای سیبریایی، ببری به قفس دیگری منتقل شد و پس از مرگ ببر نر سیبری و خروج باغ وحش از قرنطینه، ببری به محوطه قبلی گربه سانان بازگشت.
 
ببری پس از دو ببر سیبری باغ وحش وکیل آباد مشهد، و ببر نر جنجالی باغ وحش ارم، چهارمین ببری است که مرگ آن در باغ وحش های ایران تایید می‌شود
 
سرنوشت ببر ماده سیبری هنوز در ابهام
حالا و پس از کشته شدن ببر بنگال، سرنوشت ببر ماده سیبری که بعد از معدوم کردن ببر نر سیبری و نیز شیرهای باغ وحش ارم، مفقودالاثر شده بود، اهمیت می‌یابد.
 
در اردیبهشت ماه سال جاری، مسوولان انجمن دیده بان حقوق حیوانات به CHN خبر دادند که پس از ماه‌ها بی خبری از ببر ماده سیبری و اخبار ضد و نقیض از سلامت حیوان، این ببر قرار است بابت ابتلا به مشمشه معدوم شود، هرچند بعد از اعلام این خبر هیچ منبع رسمی در این مورد اظهار نظر نکرد.
 
پس از ماجرای کشتار دسته جمعی شیرهای باغ وحش ارم، ببر ماده سیبری در قرنطینه به سر می‌برد تا این که خبر رسید این حیوان نیز به مشمشه مبتلاست و به زودی معدوم می‌شود. طرفداران حقوق حیوانات اما در ابتلای حیوان به مشمشه تردید دارند و از سازمان‌های ذی ربط می‌خواهند بیماری ببر ماده ثابت شود و در صورت ناتوانی از درمان، ببر با بیهوشی و بدون آزار دیدن کشته شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه