سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مشاهده پلنگ ايراني پس از 40 سال

زیست بوم

مشاهده پلنگ ايراني پس از 40 سال

کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی به همراه 3 توله خود در منطقه خرمنه‌سر طارم خبر داد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - gray nike sneakers dual fusion

به گزارش ایسنا «محمدهادی کاظمی» با بیان این مطلب، اظهار داشت: در 40 سال گذشته علي‌رغم وجود شواهد فراوان مبنی بر وجود پلنگ ایرانی در منطقه هیچ‌گونه مستندی در این‌باره وجود نداشت اما با اقدامات انجام شده فیلمی از این گونه نادر جانوری به همراه فرزندان خود تهیه شد تا ثابت کند طارم یکی از زیستگاه‌های این جانور است.


وی تصریح کرد: مدت زمان فیلمبرداری از شیردهی این حیوان در معرض انقراض به فرزندان خود 5 دقیقه است و در این‌باره مستندات تهیه شده در اختیار مسوولان قرار داده شده است.


این مقام مسوول با اشاره به این‌که پلنگ ایرانی جزو حیوانات در معرض انقراض اعلام شده است، ادامه داد: با شناسی 4 قلاده از این حیوان در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر انتظار می‌رود برای حفاظت از آنها برنامه‌ریزی مناسبی شود.


کاظمی با تاکید بر مطالعه بیشتر بر روی این حیوان، گفت: پلنگ ایرانی خصوصیات خاصی داشته و با توجه به از ميان رفتن محل زندگی‌شان کمتر در معرض دید قرار می‌گیرد با این حال باید تلاش شود با حفاظت از محل زندگی‌شان شرایط برای ادامه حیات این جانور زیبا فراهم شود.


این کارشناس محیط‌زیست با اشاره به فیلم‌برداری از یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه سرخ‌آباد یادآور شد: این‌ حیوان نیز در معرض انقراض است و مشاهده آن در این منطقه بارقه امیدی برای دوستداران حیات وحش است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه