سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم نابودی 900 هزار قلاده فوک خزر

زیست بوم

نابودی 900 هزار قلاده فوک خزر

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: جمعیت فوک خزری از یک میلیون قلاده به حدود 100 هزار قلاده رسیده است.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا برجی اظهار کرد: همانطور که تعداد گونه در حال انقراض فوک خزری که تنها پستاندار این دریاست از یک میلیون قلاده به حدود یکصد هزار قلاده رسیده است، در بخشهای دیگر این اکوسیستم نیز با همین‌گونه تهدیدات مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه خزر موهبتی خدادادی است که باید آن را قدر دانست، افزود: نعمت دریای خزر و رشته کوه‌های البرز است که باعث بوجود آمدن این اقلیم طبیعی زیبا و کم نظیر شده و اگر دریای خزر را با این حجم از ورود آلاینده‌ها تنها بگذاریم و به فکر کنترل آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست بی نظیر آن نباشیم در آینده‌ای نزدیک اکوسیستم آن دچار تغییرات اساسی و غیرقابل جبران خواهد شد.

برجی خواستار برقراری و ایجاد همکاریهای بیشتر همه بخشها و نهادها برای حفظ محیط زیست شد و پاکسازی خزر و حذف آلودگی های نفتی و غیرنفتی موجود در آن را از ضروریات آن دانست.

وی با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش و پتانسیل آن در آموزش کودکان و نوجوانان گفت: باید به خوبی از این پتانسیل استفاده کنیم.

برجی با اشاره به اهمیت مقاطع آموزش آمادگی، ابتدایی و راهنمایی، این مقاطع را بهترین زمان برای یادگیری و به خاطر سپاری آموزش‌های زیست محیطی دانست و گفت: طبیعت و مخلوقات خداوند احتیاجی به ما ندارند و ما هستیم که محتاج طبیعت هستیم. همه این نعمت‌ها از سوی خداوند بزرگ، برای زندگی بهتر و مطلوب انسان در اختیار ما گذاشته شده است و باید تلاش کنیم تا این نگاه به همگان منتقل شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه