سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم جریمه شکار جانوران وحشی بیش از پنج برابر شد

زیست بوم

جریمه شکار جانوران وحشی بیش از پنج برابر شد

جریمه شکار جانوران وحشی با توجه به ماده سه قانون شکار و صید به طور متوسط حدود پنج برابر و برخی از گونه ها تا بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | efootwear.eu • Shoes for: men, women and kids • Hanbags and accessories , Giftofvision

مدیرکل دفتر مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جریمه شکار جانوران وحشی با توجه به ماده سه قانون شکار و صید به طور متوسط حدود پنج برابر و برخی از گونه ها تا بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، علی تیموری افزود: افزایش مطالبه ضرر و زیان گونه های حیات وحش به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید و اکنون در روزنامه ها درج و برخی از آنها به ادارات کل استانی ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: بازدارنده بودن جریمه ها یکی از اهداف این افزایش جریمه ها است از این رو افزایش جریمه ها جزو برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست بود که بعد از تهیه مورد تایید و تصویب شورای عالی محیط زیست نیز قرار گرفت.

تیموری اظهار کرد:در تعرفه های جدید برخی از جریمه ها تا 16 برابر نیز افزایش یافته است که نشان از اهمیت حفظ گونه های جانوری دارد.

وی ادامه داد: در تعرفه جدید جریمه پلنگ از 5 میلیون تومان به 80 میلیون تومان و یوزپلنگ از 20 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جریمه گوزن زرد ایرانی از 5 میلیون تومان به 60 میلیون تومان، مرال و شوکا از 3 میلیون و 200 هزار تومان به 35 میلیون تومان و قوچ و میش و کل و بز و جبیر به 10 میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: همچنین انواع نهنگ ها از 15 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافت و فک خزری در دوره قبل جریمه ای نداشت اما در جدول جدید جریمه 15 میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

تیموری ادامه داد: گاندو یا تمساح پوزه کوتاه که گونه بومی ایران و در خطر انقراض است نیز در دوره قبل جریمه ای نداشت اما اکنون شکار آن 20 میلیون تومان جریمه به همراه دارد.

وی گفت: جریمه لاک پشت های پوزه عقابی، سبز و زیتونی 10 میلیون تومان تعیین شد در حالی که در دوره قبل جریمه ای 3 میلیون تومانی داشتند، همچنین جریمه سمندر لرستانی که گونه اندمیک ایران و در خطر انقراض است از 200 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافت.

تیموری افزود: همچنین جریمه پرندگانی شامل شاهین، بحری ، بالابان ، لاچین و طرلان از 20 میلیون تومان به 60 میلیون تومان افزایش یافت و جریمه عقاب های شاهی، دریایی و تالابی نیز 20 میلیون تومان تعیین شد در حالی که در دوره قبل یک میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: هوبره که پرنده ای در خطر انقراض است نیز از 2 میلیون تومان جریمه به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه