سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آخرین وضعیت منطقه تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام

زیست بوم

آخرین وضعیت منطقه تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام

مدیرکل محیط‌زیست ایلام گفت: امکان انتقال شماری از گوزن‌های منطقه تکثیری ایلام به سایر مناطق کشور فراهم است.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

«مازیار سلیمان‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، در خصوص وضعیت سایت تکثیری گوزن زرد ایران در استان اظهار کرد: این سایت در سال 1386 با آوردن 6 رأس گوزن زرد از جزیره اشک دریاچه ارومیه فعالیت خود را آغاز کرد که با توجه به موقعیت مناسب زیستی برای این‌گونه جانوری با گذشت این مدت هم‌اکنون به 42 رأس افزایش یافتند.


وی بابیان این‌که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال شمار گوزن‌های این سایت به بیش از 50 رأس برسد، افزود: مساحت این سایت تکثیری بیش از 80 هکتار بوده و تحت مراقبت شدید به‌صورت شبانه‌روزی است.


سلیمان‌نژاد ادامه داد: این سایت یکی از سایت‌های موفق کشور بوده و قابلیت انتقال این‌گونه‌ی جانوری به دیگر سایت‌های کشور برای افزایش نسل این جانور را دارد و این پیشنهاد از طرف سازمان مرکزی محیط‌زیست شده و امکان دارد شماری از گوزن‌های به سایت‌های دیگر در کشور انتقال یابد.


مدیرکل محیط‌زیست استان ایلام با اشاره به این‌که در فصولی با مرتع کم به‌صورت مصنوعی کاه و کلش به این‌گونه جانوری داده می‌شود، خاطرنشان کرد: آبشخور کافی در سطح مساحت تحت مراقبت برای این گوزن ایجاد شده است.


وی با تأکید بر این‌که حفاظت از گونه‌های جانوری به‌نوعی حفاظت از نسل‌های آینده است، تصریح کرد: آیندگان هم حق‌ دارند این‌گونه‌ی جانوری را ببینند و ضربه زدن به محیط‌زیست نابودی زندگی سالم را به‌دنبال دارد.

سلیمان‌نژاد بابیان این‌که با قاطعیت کامل با متخلفان این حوزه برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم کوچک‌ترین تخلف در این زمینه را به محیط‌زیست و نیروهای محیط‌بانی اطلاع دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه