سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم شیر ایرانی از هند می‌آید

زیست بوم

شیر ایرانی از هند می‌آید

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست از توافق وزیر محیط زیست و جنگل‌های هندوستان برای انتقال شیر ایرانی به کشور خبر داد.

shock drop air force 1 full uv reactive | IetpShops , nike air max size 7.5 agitate tires for sale Leopard , nike air pegasus womens purple shoes black gold , 4011496719 , Where To Buy

دکتر علی اصغر محمدی فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در مذاکرات اخیر رئیس سازمان محیط زیست با وزیرمحیط زیست و جنگل‌های هندوستان در اجلاس تنوع زیستی که در این کشور برگزار شد علاقمندی ایران برای انتقال شیرایرانی به کشور برای تکثیر در اسارت مجدداً مطرح شد که طرف هندی هم موافقت‌های ضمنی و نظر مساعد خود را اعلام کرد.

به گفته وی، با توجه به جمعیت خوب تکثیرشده شیر ایرانی در هندوستان آن‌ها آمادگی لازم برای انتقال شیر ایرانی به کشور را دارند. با این وجود تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص به بررسی‌های کارشناسی از طریق اتحادیه جهانی حفاظت محول شد.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به همکاری ایران با گروه گربه‌سانان این اتحادیه تصریح کرد: در حال حاضر ویرایش اولیه نقشه راه حفاظت از گربه‌سانان کشور تهیه شده است و در مذاکرات اخیر با طرف هندی قرار شد رایزنی‌های فنی در خصوص انتقال شیر ایرانی به کشور با این گروه انجام شود و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و متقاضیانی که علاقمند به فعالیت در این زمینه هستند مقدمات انتقال شیر به ایران فراهم شود.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست موافقت کلی خود را با متقاضیان بخش خصوصی برای ورود شیرهای ایرانی به کشور اعلام کرده است افزود: هنوز هیچ گونه مجوزی برای این انتقال ازطرف سازمان محیط زیست صادر نشده است.

فاضل یاد آور شد: بخش خصوصی باید پیشنهادات خود در این خصوص در قالب طرح ارائه دهد تا پس از بررسی‌های کارشناسی مجوز‌های ملی از طریق سازمان محیط زیست و مجوز‌های بین‌المللی از طریق اتحادیه جهانی حفاظت صادر شود.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه این انتقال تا چه زمانی اتفاق می‌افتد گفت: با توجه به اینکه شیر یکی از گربه‌سانان بزرگ جثه است و اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست در مورد این گونه‌ها سختگیری‌های زیادی دارد این فرایند زمان‌بر است و در حال حاضر زمان قطعی انتقال شیر به ایران مشخص نیست.

گفته می‌شود، تعدادی از متقاضیان بخش خصوصی به دنبال ورود شیر ایرانی برای پرورش در محدوده‌های نیمه اسارت و به صورت سافاری پارک هستند که سازمان محیط زیست موافقت کلی خود را با آن‌ها اعلام کرده است اما هنوز مجوزی برای آن‌ها صادر نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه