سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کشف کروکودیل و عقاب در شمال تهران؛ تحویل حیوانات به پارک پردیسان

زیست بوم

کشف کروکودیل و عقاب در شمال تهران؛ تحویل حیوانات به پارک پردیسان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف چند حیوان وحشی از جمله کروکودیل در شمال پایتخت خبر داد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | nike mercurial touch elite survey list philippines

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اسماعیل میران‌زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران در خصوص کشف این حیوانات وحشی گفت: عصر روز گذشته با خبر شدیم تعدادی جانور وحشی در یک گلخانه واقع در شمال شهر تهران نگهداری می‌شود. پس از بررسی موضوع و حصول اطمینان به همراه مأموران اجرائی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران که ضابطین دادگستری هم هستند به محل مربوط مراجعه و مشاهده کردیم متاسفانه همان طور که اطلاع داده شده بود در این گلخانه فردی اقدام به نگهداری تعدادی از حیوانات شامل یک بهله عقاب تالابی خالدار بزرگ، یک بهله شابوف و یک کروکدیل نابالغ کرده است. این حیوانات پس از کشف و ضبط به منظور پیگیری سایر اقدامات قانونی شبانه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.

 

میران زاده افزود: برای اطلاع بیشتر شهروندان و علاقه مندان به حیوانات باید عرض کنم، بر اساس قانون، نگهداری جانوران، بومی و غیر بومی بدون اخذ مجوز لازم و مقتضی ممنوع است. برای مثال در ماده 7 قانون شکار و صید آمده است: خرید، فروش، تکثیر، پرورش، صدور و ورود حیوانات وحشی و اجزای آنها که غیربومی بوده و از خارج به کشور وارد شده و یا از قبل در کشور تکثیر شده و پرورش یافته‌اند فقط با کسب پروانه یا اجازه از سازمان حفاظت محیط زیست مجاز می‌باشد.

 

وی تاکید کرد: همچنین ورود و صدور آن دسته از جانوران وحشی و اجزای آنها که در فهرست کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر انقراض ثبت شده‌اند، تنها با رعایت مقررات کنوانسیون مذکور صورت می‌گیرد. بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند گونه‌هایی که بر خلاف مقررات کنوانسیون مذکور، به کشور وارد شده‌اند را ضبط و در صورت لزوم با هزینه وارد کننده به کشور مبدا عودت دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: این حیوانات پس از ضبط برای نگهداری موقت به پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست منتقل می‌شوند. بعد از رسیدگی به پرونده آنها از نظر قضایی چنانچه قابلیت رهاسازی و زندگی در طبیعت را داشته باشند و از طرفی اگر غیر از گونه‌های بومی کشور باشد بر اساس نظر کارشناسان مربوطه در زیستگاه‌های طبیعی کشور رهاسازی می‌شوند و آن تعدادی که امکان زیست در طبیعت را نداشته باشند یا غیربومی باشند به مراکز نگهداری مجاز در کشور تحویل داده می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه