سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خرس قهوه‌ای؛ قفس یک متری و تغذیه نامناسب

زیست بوم

خرس قهوه‌ای؛ قفس یک متری و تغذیه نامناسب

گزارش‌های رسیده از باغ پرندگان ماهان واقع در جاده رشت - انزلی حاکی از آن است که یک خرس قهوه‌ای در این باغ، در قفسی با طول یک متر و در شرایطی فلاکت بار نگهداری می‌شود. این خرس از شکارچیان ضبط شده، و گویا اداره کل محیط زیست گیلان به دلیل نداشتن امکانات مسوولیت این حیوان را به این باغ پرندگان واگذار کرده‌است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | adidas jumpsuit womens wide jeans - H02579 - Buy now adidas Y - 3 Y - 3 YOHJI STAR

 

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه محیط زیست ـ گویا خرس‌های قهوه‌ای در ایران قرار نیست رنگ آرامش به خود ببینند. حالا بعد از ماجرای کشتار و سلاخی و کندن پوست این جانوران، به تازگی عکس‌هایی منتشر شده که یک خرس قهوه‌ای را در شرایطی فلاکت‌بار در یک قفس یک متری در یک باغ پرندگان در نزدیکی رشت نشان می‌دهد. گویا این خرس دو سال پیش از شکارچیان گرفته شده و توسط اداره محیط زیست ضبط شده‌است.  
 
به گزارش CHN و بر اساس آن چه دیده بان حقوق حیوانات منتشر کرده، این مجموعه باغ پرندگان که ظاهرا دارای مجوز نگهداری و نمایش پرندگان زینتی از اداره کل محیط زیست استان گیلان است، غیر از پرندگان بومی و غیربومی اقدام به نگهداری و نمایش پستاندارانی از قبیل سگ، گربه، الاغ، میمون و خرس در شرایط بسیار تاسف‌بار کرده‌است. گویا این خرس قهوه‌ای در میان موجودات به نمایش درآمده در این مجموعه، وضعیت به مراتب بدتری دارد. این خرس که پاییز 1389 از شکارچیان در این استان ضبط شده‌است، نزدیک به دو سال است که در این مجموعه نگهداری می‌شود.
 
این مجموعه در پاسخ شکایات بازدیدکنندگان به نحوه نامناسب نگهداری حیوانات در این مجموعه و چگونگی نگهداری پستانداران حمایت شده بومی در شرایط نامناسب و غیر استاندارد، ادعا می‌کند اداره محیط زیست استان به دلیل نداشتن امکانات لازم، گونه‌های ضبط شده از شکارچیان را به این مجموعه واگذار می‌کند.
 
در این مجموعه برخی حیوانات حمایت شده شامل خرس، گربۀ وحشی و عقاب به صورت تاکسیدرمی شده در معرض دید عموم قرار دارند. نمایش پستانداران تاکسیدرمی شده در ملاء عام تابع ضوابط خاص است در حالی که گفته می‌شود هیچ‌گونه مجوز شکار، تاکسیدرمی یا نمایش عمومی بر این حیوانات نصب نشده‌است.
 
اطلاعات مربوط به حیوانات که بر در و دیوار قفس‌های این مجموعه نصب شده نیز دارای اشکالات عدیده علمی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه