سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم حیوانات ۱۷ گونه جانوری استان اردبیل در فهرست سرخ

زیست بوم

حیوانات ۱۷ گونه جانوری استان اردبیل در فهرست سرخ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت ۱۷ گونه جانوری این استان در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی خبر داد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Jordan 1 Mid Carbon Fiber - 001 - nike 2019 air max with the word air force - DD1649

به گزارش ایرنا، سید رضا موسوی گفت: بر اساس این فهرست، از میان گونه‌های شناسایی شده در استان، 14 گونه جانوری آسیب پذیر، دو گونه بالابان و عروس غاز در معرض خطر و یک گونه درنای سیبری به شدت در معرض انقراض قرار دارند.

وی افزود: از میان یک هزار و 140 گونه جانوری شناسایی شده در کشور، 309 گونه در استان اردبیل وجود دارد که شامل 46 گونه پستاندار، 207 گونه پرنده، 29 گونه خزنده، هشت گونه دو زیست و 19 گونه ماهی می‌باشد.

موسوی با اشاره به نامگذاری سوم مارس (12 اسفند) از سوی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی حیات وحش گفت: حیوانات وحشی ارزش زیادی در طبیعت دارند که نمونه‌هایی از آن ایجاد تعادل اکولوژیکی،ارزش علمی و تحقیقاتی، ارزش اقتصادی، تفریحی، اجتماعی و زیباشناختی است و براین اساس همگان باید در حفظ آنها تلاش کنیم.

او اضافه کرد: بر اساس قانون، خرید، فروش، عرضه، نگهداری و حمل جانوران وحشی ممنوع است و از مردم خواستاریم در کنار خودداری از خرید جانوران وحشی، در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش، نگهداری و حمل موضوع را با شماره‌های 1540 و 8-7740085 به یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اطلاع دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه