سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر خطر انقراض در کمین میمون های لمور

خبر

خطر انقراض در کمین میمون های لمور

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که میمون لمور که تنها در ماداگاسکار زیست دارند، بیش از آن چه تصور می‌شود در خطر انقراض هستند.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Nike Release Dates

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک گروه از محققان ماداگاسکاری در ارزیابی اخیر خود اعلام کردند بیش از 90 درصد از 103 گونه این حیوان باید در لیست قرمز قرار گیرند.

از سال 2009 میلادی گروهی از کارشناسان محیط زیست شواهدی مبنی بر قاچاق و شکار غیر قانونی این حیوان پیدا کرده، نسبت به آن هشدار داده و از آن به عنوان تهدیدی برای ادامه حیات لمورها یاد کردند.

این ارزیابی که توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست نشان می‌دهد 23 مورد از این گونه حیوان در وضعیت در معرض انقراض هستند و به این معنی است که 91 درصد از همه لمورها در یکی از طبقه‌ بندی‌های لیست قرمز قرار دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری BBC، آخرین گزارشی که از وضعیت این حیوان در سال 2008 میلادی منتشر شده، حاکی از آن بود هشت مورد از این حیوان در طبقه شدیدا در معرض خطر، 18 مورد در طبقه در معرض خطر و 14 مورد دیگر آسیب‌پذیر بوده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه