سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم سمور آبی در معرض خطر انقراض قرار دارد

زیست بوم

سمور آبی در معرض خطر انقراض قرار دارد

 سمور آبی یا شنگ جانوری است بسیار زیرک، که متأسفانه به دلیل به دام افتادن در تورهای ماهیگیری تالاب‌های استان و از طرف دیگر توسعه پرورش ماهی و مبارزه صاحبان مراکز پرورش، این جانور با خطر جدی روبه‌رو شده است تا حدی که صید غیرمجاز در تالاب‌ها نیز باعث شد تا ضربات موثری بر جمعیت آبزیان وارد شود.

برگرفته از روزنامه اطلاعات

گونه‌ جانوری سمور آبی یا شنگ در معرض خطر انقراض قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این مطلب افزود: سمور آبی یا شنگ جانوری است بسیار زیرک، که متأسفانه به دلیل به دام افتادن در تورهای ماهیگیری تالاب‌های استان و از طرف دیگر توسعه پرورش ماهی و مبارزه صاحبان مراکز پرورش، این جانور با خطر جدی روبه‌رو شده است تا حدی که صید غیرمجاز در تالاب‌ها نیز باعث شد تا ضربات موثری بر جمعیت آبزیان وارد شود.

امیر عبدوس گفت:‌ این جانور برای دستیابی به غذا و برای کمبود مواد غذایی مجبور است از استخرهای پرورش ماهی استفاده کند.

وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه به دلیل وصل برق مزرعه استخر پرورش ماهی، سمور آبی به محض تماس با آب استخر مورد برق‌گرفتگی قرار می‌گیرد و گاهی نیز با سلاح با این جانور مبارزه می‌شود.

وی افزود: وجود شنگ یا سمور آبی تاکنون در تهران، گیلان مازندران، گلستان، اصفهان، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و لرستان گزارش شده است.

وی سپس به فعالیت این جانور اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت این حیوان در شب است و غذای اصلی آن ماهی است علاوه بر آن از حیوانات دیگر نیز نظیر قورباغه، خرچنگ و موش آبی تغذیه می‌کند و نقش موثری در تنظیم جمعیت جوندگان از خود نشان می‌دهد.عبدوس در ادامه به مشخصات شنگ یا سمور آبی اشاره کرد و گفت: این جانور دارای بدنی دراز و نسبتاً باریک و دم بلند است طول بدن تا 75 سانتی‌متر می‌رسد و طول دم آن 50‌سانتی‌متر است. سر مسطح و پوزه کوتاه و رنگ قهوه‌ای بدن از دیگر مشخصات شنگ بشمار می‌رود و پوست آن بسیار ناچیز به فروش می‌رسد و حتی گاهی به خارج از کشور فرستاده می‌شود و به همین سبب در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

shock drop air force 1 full uv reactive | Nike nike shox for girls youth soccer Valentine's Day DQ9320 , 100 - nike twist women black boots sale girls on youtube - JofemarShops

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه