سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم توله‌پلنگی که بعد از مرگ، گربه شد!

زیست بوم

توله‌پلنگی که بعد از مرگ، گربه شد!

یک دوستدار محیط زیست از جزئیات زنده‎گیری یک توله پلنگ در شهرستان نورآباد خبر داد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Air Jordan 1 Mid 554724 - nike air sweet lunar shoes sale free shipping - 271 Hemp – JmksportShops

میلاد کاکایی در گفت‎وگوبا خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال‎ دو چوپان در دامنه کوه‎های نورآباد شهرستان دلفان یک توله پلنگ را رؤیت می‎کنند و در همان جا پنهان می‎شوند که مادر آن به سراغش بیاید.


وی اضافه کرد: چند وقتی را به همین منوال می‌گذرانند و وقتی خبری از مادر توله پلنگ نمی‎شود با پسردایی من تماس گرفته و جزئیات را برای او شرح می‎دهند. پسردایی من نیز توله را به خانه آورده و شب آن را در منزل نگهداری می‎کند و از آن چند عکس نیز می‎گیرد.


این شهروند خرم‎آبادی ادامه‌داد: صبح آن روز توله را برای مراقبت و تیمار بهتر به اداره محیط‌زیست دلفان تحویل می‎دهد.


کاکایی اظهارکرد: پسردایی‎ام جزئیات ماجرا را برای من تعریف کرد و وقتی پیگیر وضعیت حیوان شدیم محیط زیست شهرستان گفتند که این حیوان مرده و در ضمن پلنگ نبوده بلکه یک بچه گربه بوده!


وی تصریح‌کرد: از طریق اداره کل نیز پیگیر موضوع شدیم اظهار بی‎اطلاعی کردند و با سازمان محیط زیست نیز تماس گرفتیم که باید شاکی خصوصی محیط‌زیست شویم تا موضوع بررسی شود.


این علاقه‎مند محیط زیست افزود: حال سؤالی که پیش می‎آید این است که اگر گربه بود چرا تحویل گرفتند و آن موقع نگفتند گربه است و همچنین این اداره که حتی نمی‎تواند یک گربه را نگهداری کند چطور یک گونه نادر را می‎تواند مراقبت کند؟


دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک پردیسان در رابطه با عکس توله‌پلنگ نورآبادی گفت: با توجه به عکس این گونه قطعاً پلنگ نیست اما با توجه به جثه آن نسبت به دستی که آن‌ را گرفته از گربه‌خانگی بزرگتر است و گربه خانگی نیز نیست، احتمالاً این عکس گربه جنگلی است.


وی اضافه کرد: این عکس نشان می‎دهد که حیوان زمان زیادی از تولد آن نمی‎گذرد چرا که چشمان آن هنوز باز نشده و ممکن است یک سیاهگوش یا گربه جنگلی (lynx) باشد.


معماریان ادامه داد: در حال حاضر گونه گربه جنگلی جزء گونه‎های مورد حمایت و حفاظت است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه