سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم بیهوشی، راه نجات خرس قهوه‌ای

زیست بوم

بیهوشی، راه نجات خرس قهوه‌ای

یک خرس قهوه‌ای که در تله سیمی شکارچیان گرفتار شده بود توسط محیط‌بانان قزوین نجات یافت.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Nike Air Force 1 Shadow Black Friday Sale , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خرس قهوه‌ای منطقه الموت شرقی، خوش شانس بود که توانست با استفاده از ماده بیهوشی محیط بانان بدون هیچ‌گونه آسیب جدی و به راحتی از تله‌ای که در آن به دام افتاده بود، نجات یابد و به درد خرسی که در مشکین‌شهر اردبیل می‌خواستند با طناب نجاتش دهند، گرفتار نشود.

صدرالدین علیپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: مسئولان و محیط‌ بانان استان به محض دریافت خبر به دام افتادن خرس قهوه‎ای در باغات روستای باغ‌کلایه الموت شرقی با تجهیزات و ابزار لازم برای نجات این حیوان در محل حادثه حاضر شدند.

به گفته‌ی وی، با بررسی محل حادثه و چگونگی گرفتار شدن خرس در تله سیمی تنها راه نجات بیهوشی بود به همین دلیل همکاران با در نظر گرفتن نکات لازم نسبت به تزریق داروی بیهوشی اقدام کردند و پس از بیهوشی کامل، خرس را از تله آزاد و سپس معاینات بالینی را بر رویش انجام دادند، خوشبختانه آسیب دیدگی جدی به شکل پارگی در بدن حیوان مشاهده نشد. سپس حیوان را با خودرو از محل تله و اطراف باغات دور و به محل مناسبی در منطقه منتقل کردند.

علیپور ادامه داد: پس از بررسی منطقه و قرار دادن خرس در محل مناسب و زیر سایه درخت، نسبت به بازیابی خرس اقدام شد، دقایقی بعد خرس با سلامت کامل از جای برخواست و از محل دور شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان با هشدار نسبت به زنده‌گیری حیوانات، خطاب به شکارچیان تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با افراد متخلف به شدت برخورد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، خرس قهوه‌ای (Ursus arctos) همه چیز خوار است و پس از پلنگ در رتبه بعدی هرم غذایی قرار دارد، این دومین خرس قهوه‌ای است که طی 4 سال اخیر در تله‌های سیمی شکارچیان استان قزوین گرفتار می‌شود و با اطلاع‌رسانی به موقع نیروهای مردمی، توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان نجات می‌یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه