سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مدیرکل محیط زیست استان البرز: نصب آبشخور برای نجات حیات وحش از تشنگی

زیست بوم

مدیرکل محیط زیست استان البرز: نصب آبشخور برای نجات حیات وحش از تشنگی

مدیرکل محیط زیست استان البرز از نصب آبشخور در مناطق حفاظت شده البرز جنوبی خبر داد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Air Jordan

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع آبی طی سال‌های گذشته شاهد خشک شدن چشمه‌های زیادی در مناطق حفاظت شده شهرستان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: کمبود منابع آبی و کمی بارندگی خود به خود موجب ضعیف شدن منابع علوفه‌ای در مناطق حفاظت شده کرج شده است.

محمدی افزود: اگر گونه‌های حیات وحش دسترسی کافی به منابع آبی و غذایی نداشته باشند، خود به خود برای تامین نیازهای خود به سمت روستاها کشانده می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ادامه داد: نزدیک شدن گونه‌های حیات وحش به حریم زندگی روستانشینان آسیب‌های زیادی به دنبال دارد که از میان آنها می‌توان به ورود خسارت به محصولات و باغات روستاییان اشاره کرد.

این مسئول گفت: اگر حیوانات به منبع درآمد روستانشینان که همان محصولات باغی و کشاورزی است آسیب وارد کنند آنها نیز برای دفاع از حریم خود به این جانوران آسیب می‌رسانند.

محمدی افزود: از آنجایی که همه روستانشیان به فرهنگ حفاظت از گونه‌های حیات وحش آشنا نیستند در برخی موارد به جای فراری دادن آنها اقدام به کشتن این جانوران می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز تاکید کرد: از ابتدای سال گزارشی مبنی برکشته شدن گونه‌های حیات وحش توسط روستانشینان دریافت نشده است.

محمدی در پایان گفت: اما در طول چهارماه اخیر گزارش‌هایی مبنی بر تخریب باغات و کندوهای عسل روستانشینان توسط گراز و خرس دریافت شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه