سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خودداری دامدار لرستانی از شلیک به پلنگی که 44 بزش را درید

زیست بوم

خودداری دامدار لرستانی از شلیک به پلنگی که 44 بزش را درید

چندی پیش یک پلنگ ایرانی با حمله به یک گله دام اهلی در منطقه هشتاد پهلوی لرستان تعداد زیادی بز اهلی را در هم درید اما دامدار لرستانی که مسلح بود به جای شلیک به این گونه ارزشمند ماجرا را به اداره محیط زیست لرستان اطلاع داد.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | KITH 1996 air streak max Low Release Date , BabylinoShops , nike jordan retro 2 black

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: با اطلاع این دامدار به اداره محیط زیست بلافاصله محیط بان منطقه و کارشناسان این اداره به محل اعزام شده و ضمن بررسی حادثه و تایید حمله پلنگ، نسبت به تهیه گزارش و تنظیم صورتجلسه اقدام و مشخص شد ۴۴ راس بز اهلی بر اثر حمله پلنگ تلف شده اند.

محمد حسین بازگیر افزود: از طرفی از حضور پلنگ در این منطقه خوشحال و از سوی دیگر نگران تکرار حادثه و وارد آمدن آسیب از سوی دامداران به این گونه جانوری ارزشمند بودیم، از این رو ضمن تشکیل پرونده درصدد جبران خسارت وارده به این دامدار هستیم.

وی ضمن تقدیر  از این دامدار در خودداری از وارد آوردن آسیب به پلنگ اظهار داشت: از تمام دامداران تقاضا داریم در صورت حمله حیوانات وحشی از قبیل پلنگ ،گرگ و غیره در اولین اقدام با اداره محیط زیست منطقه تماس بگیرند تا هم جرمی را مرتکب نشوند و هم بتوانند خسارت وارده به دامهایشان را مطالبه کنند.

نکته قابل تامل این است  که نوروز حیدری دامدار خسارت دیده با وجود بروز خسارت سنگین به دامهایشو از دست دادن بیش از یک سوم از گله خود و در اختیار داشتن اسلحه مجاز ، آسیبی به پلنگ وارد نکرد .

حیدری که تمام لذت کارش را در طبیعت بکر و گونه های جانوری کم نظیر کوه هشتاد پهلو می داند در این باره گفته است: قبلا هم پلنگ را در این کوه دیده بودم، این حیوان خیلی زیباست، تا از نزدیک آن را نبینید متوجه زیبایی آن نمی شوید و اگر تمام دام های من را می خورد باز هم هرگز به سمتش  تیر نمی انداختم.

به اعتقاد وی، خداوند روزی رسان و برکت دهنده است و  هر سال بزغاله ها و بره های جدید متولد  و تعداد دامها باز هم افزایش می یابد  اما اگر این پلنگ از بین می رفت دیگر این کوه پلنگ نداشت.کما اینکه در سالهای گذشته تعداد خیلی زیادی خرس در این کوهها زندگی می کرد اما مردم همه را کشتند، و در حال حاضر  حتی یک خرس هم در این منطقه  وجود ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه