سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مرگ در انتظار حیات وحش سیاهکوه

زیست بوم

مرگ در انتظار حیات وحش سیاهکوه

رییس انجمن فعالان محیط زیست اردکان از خطر مرگ گونه‌های متعدد جانوری پارک ملی سیاهکوه در شهرستان به دنبال خشکسالی و کمبود شدید منابع غذایی خبر داد.‌

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | nike sb koston dunk low blue grey hair images - Compra Jordan AIR JORDAN XXXV - 004 - CQ4227

محمد سپهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به خشکسالی‌های اخیر تصریح کرد: زمانی که میانگین بارش‌های سالانه از حد نرمال خود کمتر شود، در اصطلاح خشکسالی اتفاق افتاده است. متاسفانه منطقه حفاظت شده پارک ملی سیاهکوه اردکان نیز به طور جدی دچار خشکسالی شده که از اثرات آن کمبود علوفه برای حیوانات منطقه همچون کل و بز، قوچ و میش و جبیر در این منطقه کوهستانی است.


وی افزود: اداره محیط زیست شهرستان اردکان از طریق برخی از صنایع و خیرین تاکنون توانسته تا نسبت به تامین بخشی از این غذای مورد نیاز حیات وحش اقدام کند ولی در عین حال این میزان نیز جوابگوی گونه‌های متعدد جانوری در منطقه نیست.


سپهری با بیان اینکه برخی از حیوانات منطقه قادر به ترک محل زندگی خود نیستند و قائدتاً به دلیل کمبود غذایی بر اثر گرسنگی و بیماری تلف خواهند شد، خاطرنشان کرد: بیشتر حیوانات منطقه به علت کمبود غذا، این منطقه حفاظت شده را ترک کرده و مهاجرت می‌کنند. حیواناتی که مهاجرت می‌کنند نیز معمولاً در معادن، جاده‌های موجود در منطقه مانند جاده چوپانان و یا در دام شکارچیان غیرمجاز می‌افتند و نهایتاً تلف می‌شوند.


رییس انجمن فعالان محیط زیست اردکان معتقد است: با توجه به اینکه باید تامین علوفه‌ی غذایی برای حیات وحش منطقه حداکثر تا اسفند تداوم داشته باشد، خیرین و مسئولان باید به میدان بیایند و با حمایت از محیط زیست این دستگاه اجرایی را در تامین علوفه مورد نیاز یاری کنند و اجازه ندهند حیات وحش از منطقه‌ی حفاظت شده‌ی خود خارج شوند.


سپهری با اشاره به فعالیت این انجمن برای بهبود اوضاع محیط زیست، انجمن فعالان محیط زیست شهرستان اردکان را پل ارتباطی میان مسئولان محیط زیست و مردم خواند و از آمادگی این انجمن برای دریافت کمک‌های مردم و خیرین به منظور حفظ حیات وحش شهرستان خبر داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه