جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم بررسی وضعیت آلاینده‌های هوا از فروردین تا نیمه مهرماه 91 نشان می‌دهد

زیست بوم

بررسی وضعیت آلاینده‌های هوا از فروردین تا نیمه مهرماه 91 نشان می‌دهد

شهریور سالم‌ترین و خرداد ناسالم‌ترین ماه‌های پایتخت بوده‌اندبررسی وضعیت آلاینده‌های هوای تهران از ابتدای فروردین ماه جاری تا میانه مهر نشان می‌دهد که شهریور ماه سالم‌ترین و خردادماه ناسالم‌ترین ماه‌های سال 91 بوده‌اند. هرچند با نزدیک شدن به فصل سرد باید به انتظار روزهایی به مراتب آلوده‌تر بود.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | lebron x for 50 dollars , Kids Air Jordan — Rebel Occupation

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط‌زیست- با نزدیک شدن به فصل سرد و کم شدن قابلیت هوا برای جابه‌جایی آلاینده‌ها به علاوه افزایش ترافیک بابت باز شدن مدارس، هوای تهران دوباره روزهای ناسالم و شرایط هشداردهنده را تجربه می کند. این وضعیت به طور معمول اتفاق می افتد و لاجرم 6 ماه نخست سال از هوایی سالم تر نسبت به 6 ماه دوم سال برخوردارند. بررسی وضعیت هوای پایتخت از ابتدای بهار امسال نشان می دهد که در فاصله فروردین تا مهر امسال، تهران در شهریورماه بهترین حالت را به لحاظ پایین بودن آلاینده‌های هوا تجربه کرده است. به علاوه، اردیبهشت و خردادماه آلوده‌ترین ماه تهران بوده‌اند.
 
«یوسف رشیدی»، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت و گو با CHN در مورد شرایط آلاینده‌های تهران از ابتدای سال جاری گفت: «در ماه شهریور بیشترین روزهای سالم و کمترین روزهای ناسالم مشاهده شده است، در ماه‌های اردیبهشت و خرداد اما بیشترین روزهای ناسالم و کمترین روزهای سالم مشاهده شده است، کما این که در ماه خرداد یک روز نیز بسیار ناسالم نیز تجربه شده‌است.»

در شهریورماه سال 91، 28 روز سالم و تنها 3 روز ناسالم گزارش شده است. در این ماه اما با وجود پایین بودن میزان آلاینده‌ها، هرگز روز پاک تجربه نشده‌است. در اردیبهشت ماه، تعداد روزهای سالم، 14 روز و تعداد روزهای ناسالم، 17 روز گزارش شده‌است. خردادماه اما با وجودی که وضعی تقریبا مشابه اردیبهشت داشت اما یک روز بسیار ناسالم نیز داشته‌است، تنها روز بسیار ناسالم از ابتدای سال جاری تاکنون. در این ماه 16 روز سالم و 14 روز ناسالم گزارش شده‌است.
 
 
پاک
سالم
ناسالم
بسیار ناسالم
خطرناک
فروردین
0
25
6
0
0
اردیبهشت
0
14
17
0
0
خرداد
0
16
14
1
0
تیر
0
20
11
0
0
مرداد
0
22
9
0
0
شهریور
0
28
3
0
0
مهر
0
9
7
0
0
 
هنگامی که شاخص آلاینده‌های هوا عددی پایین‌تر از 50 را نشان دهد، هوا در وضعیت پاک قرار دارد. شاخص بین 50 تا 100 از هوای سالم حکایت دارد. شاخص مابین 100 تا 200، هوای ناسالم را گزارش می کند و در واقع شهر در این حالت در وضعیت هشدار قرار دارد. شاخص مابین 200 تا 300، حکایت از هوای بسیار ناسالم دارد و در این حالت شهر در وضعیت اضطرار است. شاخص آلاینده‌ها بالای 300 نشان از هوایی خطرناک و شرایطی بحرانی دارد.
 
در سال‌های اخیر و به خصوص با ورود بنزین‌های جدید که استانداردهای پایینی دارند،‌ وضع آلاینده‌های هوای تهران به مراتب بدتر شده است. اخیرا وضع ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بیشترین تاثیر را در تعیین وضعیت هوای تهران داشته است. از آن جا که میزان این آلاینده در هوای تهران بالاست، به طور معمول موجب ایجاد هوایی ناسالم در پایتخت می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه