سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم نشست هم اندیشی دربارۀ زاینده رود در موزه هنر امام علی (ع) تهران

زیست بوم

نشست هم اندیشی دربارۀ زاینده رود در موزه هنر امام علی (ع) تهران

انجمن مفاخر معماری ایران سیزدهم مهر ماه نشستی درباره زاینده رود در «موزه هنر امام علی (ع) تهران» برگزار خواهد کرد.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Streetwear & Hip Hop Klamotten Online Shop , DefShop

 

به گزارش سبزپرس، در نشست انجمن مفاخر معماری ایران که ساعت 16 روز سیزدهم مهرماه برگزار خواهد شد، «دکتر بصیری» استاد دانشگاه اصفهان و «اسفندیار امینی» مسئول انجمن خبرگان کشاورزی از اصفهان در این نشست شرکت کرده و درباره مسائل و مشکلات رودخانه زاینده رود سخنرانی خواهند کرد.

همچنین «عبدالحسین زرکوب»، سردبیر نشریه مسکن و «فاطمه ظفر نژاد»، کارشناس آب نیز در این هم اندیشی به سخنرانی خواهند پرداخت. هدف از این هم اندیشی پر رنگ کرن چهره زاینده رود از نظر سرزمینی است.

در سال 88 در همایشی که از سوی شهرداری و سازمان های مردم نهاد اصفهان درباره علت قطع شدن آب زاینده رود برگزار شده بود مشخص شد که علاوه بر عوامل عمومی چون خشکسالی و مصارف اضافه و الگوی کشت که در خشک شدن زاینده رود موثر بوده است، اداره کل آب منطقه ای اصفهان نیز با قراردادن پمپ هایی، آب را از رودخانه برداشت کرده و در استان چهارمحال و بختیاری و در اراضی شیب دار برای آبیاری درختان بادام استفاده کرده است.

در حالی که به علت شیب دار بودن این زمین ها، این شیوه آبیاری باعث فرسایش شدید خاک در منطقه شده است. همچنین در 10 سالی که این اقدام صورت گرفته، در 6 سال متوالی درختان با یخ زدگی مواجه شده و عملا آبیاری به این شیوه بی فایده بوده است.

درحال حاضر مردم اصفهان از اداره کل آب منطقه ای اصفهان شکایت کرده اند و یک جلسه رسیدگی به پرونده تشکیل شده است. اما جلسه دوم رسیدگی به پرونده علی رغم گذشت نزدیک به یک ماه و نیم هنوز تشکیل نشده است.

همچنین شاکیان این پرونده طی فراخوانی عمومی از مردم خواسته بودند تا در صورت تمایل به جمع شاکیان این پرونده بپیوندند. تعداد امضاهای جمع آوری شده برای این فراخوان در حال حاضر از مرز شش هزار امضا گذشته است.

نشست انجمن مفاخر معماری ایران درباره زاینده رود، در موزه هنر امام علی (ع) تهران واقع در خیابان ولی عصر (عج)، چهار راه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه با شماره تلفن انجمن مفاخر معماری ایران،  88430313 و  88424345 تماس حاصل کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه