سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کبوترخانه‌های ولاشان در انتظار ...

یادمان

کبوترخانه‌های ولاشان در انتظار ...

برج‌های کبوتر خانه ولاشان در حال تخریب تدریجی و مورد غفلت مسئولان واقع شده‌اند، در حالی که این مجموعه گردشگری زیبا در فاصله کمی با اصفهان قرار داد، البته یکی از دلایل این امر محصور بودن این محله در بین مزارع شهرهای مجاور به دلیل نداشتن راه ارتباطی اصلی با مراکز شهری بزرگ استان است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

رئیس شورای اسلامی شهر دُرچه از بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از مجموعه کبوتر خانه‌های ولاشان در آینده نزدیک خبر داد.

اکبر جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کبوترخانه‌های ولاشان، منزل آیت‌الله درچه‌ای و کوه سفید سه مکان نمونه برای گردشگری این شهر تعیین شده است، اظهار کرد: نامه درخواست مرمت برج‌های کبوتر خانه در سفر ریاست جمهوری در سال گذشته به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور داده شد.

وی از بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از مجموعه کبوتر خانه‌های ولاشان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شهرداری حاضر به خرید و تملک زمین‌های کشاورزی اطراف برج‌ها است، چرا که در این صورت می‌توان برج‌ها را مرمت و حفظ کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر دُرچه از آزادسازی زمین‌های تعدادی از برج‌ها خبر داد و گفت: زمین اطراف کبوتر خانه‌ها را به قیمت کارشناسی روز خریداری می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد پروانه و جواز هم به قیمت آن به مالک زمین داده می‌شود.

نیم فلکه کامل می‌شود

جزینی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل نیم فلکه معروف در ولاشان نیز با تغییر هندسی رفع شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح نیز به تازگی آغاز شده و دلیل طول کشیدن ساخت آن لجاجت یکی از شهروندان در واگذاری منزل به شهرداری بود که با تغییر انجام شده دیگر نیازی به جلب رضایت وی نداریم.

وی با انتقاد از مشارکت اندک مردم ولاشان در اخذ پروانه‌ها، خرید انشعابات فاضلاب و .. به نسبت سایر محلات این شهر، افزود: شهرداری دُرچه برای آسفالت کامل معابر نمی‌تواند به تنهایی بودجه‌ صرف کند، بلکه باید خود اهالی نیز رقمی کمتر از نصف را به صورت خودیاری پرداخت کنند مثلا اگر هزینه این امر 20 میلیون تومان است مردم باید حدود هشت میلیون تومان آن را بپردازند.

رئیس شورای شهر از اجرای طرح 700 میلیون تومانی احداث خیابان" پرفسور ابراهیمی دینانی" خبر داد و گفت: این خیابان بزرگ از چهار راه علامه امینی دُرچه آغاز و با عبور از مزارع دینان به ولاشان می‌رسد و این محله را از بن بست خارج می‌کند.

جزینی در خصوص اعتراض مردم این محل نسبت به خرابی راه زارزان ولاشان، افزود: زیرسازی این خیابان با شهرداری دُرچه بود، اما فرمانداری فلاورجان در علمیات روسازی از آسفالت سرد به جای گرم استفاده کرده که موجب خرابی شده است، هر چند سال گذشته شهرداری تمایل خود را برای آسفالت ریزی گرم اعلام کرده بود ولی مورد توافق قرار نگرفت.

وی درباره مشکل زمین فوتبال شَط ولاشان، تصریح کرد: رسیدگی به این موضوع بر عهده اداره تربیت بدنی این شهر است، هر چند شهرداری طرح اجرای چمن مصنوعی را در شرایط فعلی برای آن توصیه می‌کند و از طرف دیگر حدود 3000 مترمربع برای ساخت ورزشگاه در محله لَوَرک خریداری شده که عملیات ساخت آن در صورت تامین بودجه در تعهد شهرداری دُرچه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه