سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سی و سه پل میزبان معتادان - مشکلات ناتمام بنای دوره صفوی

یادمان

سی و سه پل میزبان معتادان - مشکلات ناتمام بنای دوره صفوی

خبرگزاری مهر: سی و سه پل یکی از زیباترین بناهای تاریخی در اصفهان که متعلق به دوران صفوی است و اکنون بخشهایی از آن به محلی برای حضور معتادان تبدیل شده و بدین ترتیب این پل تاریخی با تغییر کاربری، محلی برای گذران اوقات معتادان نیز شده است.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | IicfShops , leather green nike sneaker for heaven boots sale , BLACKPINK Jennie Stuns in CK x Heron Preston

به گزارش خبرنگارمهر، پل تاریخی سی و سه پل که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند امروزه شاهد نوعی بی توجهی شده که از دیوار نویسی بر روی آن که گذر کنیم و ترکهایی که در اثر خشکسالی و عبور مترو بر تن خود دارد، مشکلات دیگری این بنا را تهدید می‌کند.

گویی زخم‌های وارد شده بر تن این بنای تاریخی تمامی ندارد و هیچ دستگاه متولی حراست از آن را پیگیری نمی‌کند، البته نباید از حق گذشت زیرا در چند ماه اخیر سازمان میراث فرهنگی مرمت این بنا را در دستور کاری خود قرار داده که این مرمت در طبقه فوقانی بنا همچنان ادامه دارد.

اما به طبقه پایین این پل تاریخی که حضور در این قسمت تنها با بسته شدن زاینده رود امکان‌پذیر است قدم می‌گذاری از دهانه سوم الی چهارم به بعد ترکهای فعالی را مشاهده می‌کنی که این ترک‌ها به اعتقاد برخی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی غیر فعال و مربوط به سالها پیش بوده است.

اما در مقابل بسیاری از کارشناسان آثار تاریخی بر این باورند که عبور مترو و ترکهایی که در طبقه فوقاتی این پل تاریخی ایجاد شده عامل بروز این حادثه بوده است.

باز پیاده در بستر خشک زاینده رود و در کنار سی و سه پل قدم می‌زنی ترکها همچنان به چشم می‌خورد اکنون به دیوار نویسی‌هایی میرسی که ظاهر زیبای این بنا و اصالت تاریخی آن را زیر سوال برده است.

گذر از سی و سه پل و زاینده رود خشک همچنان ادامه دارد و اواسط این پل تاریخی به بخشی می‌رسیم که راه پله‌های ارتباط میان طبقه فوقانی و پایین وجود دارد و چند اتاقک کوچک نیز که در گذشته برای جلوگیری از ورود به این بخش و ... با تیغه‌هایی آجری این محل بسته شده بود.

این اتاقکها اکنون به محلی برای حضور معتادان تبدیل شده است.

حضور معتادان در این اتاقک می تواند چهره این بنای تاریخی را مخدوش و فضای نامناسبی را به مجموعه تحمیل کند. 

در این خصوص یک شهروند اصفهانی که از این محل گذر می‌کرد به خبرنگار مهر گفت: این موضوع باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به خشکی رودخانه و تردد مردم از وسط زاینده رود ممکن است در آینده شاهد بروز مشکلات مختلفی در پی حضور معتادان در این محل باشیم.

با هر گونه جرم مشهود در محدوده میراث فرهنگی برخورد می کنیم

در این خصوص سرهنگ حسین حسین زاده به خبرنگار مهر گفت: در مورد اینکه متولی رسیدگی به خصوص سوء استفاده قرار گفتن اتاقکهای موجود در وسط سی و پل اصفهان توسط برخی از معتادان گفت: رسیدگی به این امر از جمله وظایف نیروی انتظامی است و به آن سریعا رسیدگی می کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: درنیروی انتظامی عنوانی به نام جرم مشهود داریم که در صورتی که در محضر پلیس اتفاق بیفتد باید جلوگیری و اقدام شود.

وی افزود:با توجه به اینکه این مکان یک اثر تاریخی بسیار مورد اهمیت است به زودی برای بررسی و اقدامات ویژه گروهی را اعزام و از سوء استفاده ان جلوگیری می کنیم.

.........................................

گزارش: محمد قاسمی

عکس:عباس پوستین دوز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه