سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان با گذشت 122 روز از آخرین مهلت یونسکو/ بخش‌هایی از برج جهان نما تعدیل شد/ اتاقکی که نقش جهان را تهدید می‌کند

یادمان

با گذشت 122 روز از آخرین مهلت یونسکو/ بخش‌هایی از برج جهان نما تعدیل شد/ اتاقکی که نقش جهان را تهدید می‌کند

هفته گذشته پس از گذشت 122 روز از آخرین مهلت یونسکو برای تعدیل و تخریب بخش‌های باقی مانده از برج جهان نما، ستون‌ها و سقف‌های بتنی باقی مانده تخریب و جمع آوری شد، اما اتاقک مربوط به آسانسور برج همچنان باقی مانده است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Best Nike Air Max Shoes 2021 , Air Max Releases and Deals , nike air jordan v 2 grey size 15 inches

معاون حفظ و احیا سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به آخرین بازدیدی که هفته گذشته توسط کارشناسان میراث فرهنگی از روند تخریب و تعدیل بخش‌های باقی مانده برج جهان نما صورت گرفته است، اظهار داشت: بنا به آخرین گزارش ستون‌ها و سقف‌های بتنی باقی مانده که شهرداری اصفهان متعهد شده بود به منظور حفظ حریم تاریخی میدان نقش جهان آن‌ها را تخریب و تعدیل کند ،جمع آوری شده است.

ناصر طاهری ادامه داد: اما همچنان یک بخش که شامل اتاقک آسانسور است باقی مانده که به گفته کارشناسان شهرداری امکان تخریب آن وجود ندارد.

طاهری افزود: در حال حاضر به جز اتاقک آسانسور تمام ستون‌ها و سقف‌ها تخریب و نخاله‌های ساختمانی به پایین برج جهان نما منتقل شده است.

معاون حفظ و احیا سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هم اکنون سازمان در حال تهیه گزارش تخریب بخش‌های باقی مانده برج جهان نما برای ارسال به دفتر ثبت آثار جهانی است و باید منتظر پاسخ یونسکو در خصوص رضایت مندی و یا عدم رضایت مندی آن‌ها از تخریب صورت گرفته باشیم.

طاهری در پاسخ به این پرسش که با وجود اتاقک آسانسور آیا این احتمال وجود دارد که یونسکو از نحوه اجرای تخریب اعلام نارضایتی کند، با توجه به اینکه بیش از 122 روز از آخرین مهلت یونسکو برای ارسال گزارش نهایی تخریب می‌گذرد، گفت: یونسکو در اعلام نظر مطابق با قوانین و شرایط خاص عمل می‌کند اما اینکه آیا تخریب صورت گرفته، می‌تواند رضایت یونسکو را جلب کند یا نه باید منتظر پاسخ ماند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه