سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب بادگیر آب انبار شهرزیرزمینی نوش آباد کاشان

یادمان

تخریب بادگیر آب انبار شهرزیرزمینی نوش آباد کاشان

به نقل از خبرگزاری مهر:رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: مسئولان شهر نوش آباد کاشان بخشی از دیواره بادگیر آب انبار مجاور شهر زیرزمینی را تخریب کرده و برای آن درب تعبیه کرده اند تا مصالح ساختمانی را از آن عبور دهند!

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

آرش نورآقایی به خبرنگار مهر گفت: آب انبار این شهر در فهرست آثار ملی ثبت شده و شهر زیرزمینی نیز به گفته مسئولان سازمان میراث فرهنگی قابلیت ثبت در فهرست میراث جهانی را دارد اما با وجود مشکلات موجود چطور می توان به ثبت جهانی شهر زیرزمینی لوئی امیدوار بود؟

این راهنمای گردشگری تصریح کرد: این آب انبار یک اثر ملی و تاریخی است بنابراین حتی اگر به شهر زیرزمینی ارتباطی هم نداشته باشد؛ کسی نمی تواند به عرصه و حریم آن خدشه ای وارد کند.

وی با بیان اینکه آب انبار سمبل ورودی شهر تاریخی است گفت: سازمان میراث فرهنگی و یا شهرداری کاشان غیر از تجاوز به عرصه و حریم آب انبار؛ دیواره یکی از بادگیرهای آن را سوراخ کرده و برای آن در تعبیه کرده اند!

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران با اعلام اینکه این در برای ورود و خروج مصالح ساختمانی کار گذاشته شده است تصریح کرد: معلوم نیست این مصالح از کجا و برای انجام چه کاری داخل شهر زیرزمینی جابه جا می شود.

نورآقایی که به تازگی از شهرزیرزمینی دیدن کرده است عنوان کرد: گودبرداری روی سقف شهر زیرزمینی برای ایجاد فضای سبز یا دست انداز دو موضوعی نامشخص بود که در بین اهالی محل شایع شده بود. اما اگر این گودبرداری برای ایجاد فضای سبز باشد مشخص نیست که چرا تا این اندازه گود برداری شده است. اصلا چگونه است که شهرداری تهران کف جوی آب را ایزوگام می کنند تا آب به سقف مترو نشت نکند و این ایزوگام به بهای خشکیدن درخت های چنار تمام می شود. اما در محوطه شهرزیرزمینی می خواهند کف خیابانی را که سقف شهر زیرزمینی نوش آباد تلقی می شود، چمن بکارند درحالی که چمن آب می خواهد و آب نفوذ می کند. آیا هیچ کس در این فکر نیست که ممکن است سقف شهر فرو بریزد؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر شنیدم قرار است در این محوطه دست انداز ایجاد شود تا خودروهای سنگین در این محوطه و کنار اب انبار نتوانند پارک کنند اما مگر برای ایجاد دست انداز باید زمین را کند؟ مگر نمی شود میله ای روی زمین گذاشت و دست انداز ایجاد کرد؟

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه