پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ماهیان تالاب انزلی شبها خواب مرگ می بینند

زیست بوم

ماهیان تالاب انزلی شبها خواب مرگ می بینند

210 رشته تورآلات که برای صید غیرمجاز ماهیان تالاب انزلی پهن شده بود، جمع‌آوری شد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Buy Online - nike air composite 1 foam insulation tape for sale - IetpShops - Nike Air Max 90 for Men & Women

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تالاب انزلی از جمله زیباترین مناظر آبی جهان است و محل تخم‌ریزی آبزیان ارزشمند نیز به شمار می‌رود.

این تالاب با بیش از ۵۰ گونه ماهی و صدها گونه گیاه اکوسیستم کم نظیری دارد.

تالاب انزلی که از سال ۱۳۵۴ جزو تالاب‌های بین‌المللی تحت حفاظت قرار گرفته مهم‌ترین منبع تکثیر و تولید ماهیان خاویاری و استخوانی دریای‌ خزر است.

ژرفای تالاب انزلی تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، حدود ۸ متر بوده و امکان صید هفت تا هشت تن ماهی در آن وجود داشته، اما تا تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ خورشیدی، به دلیل افزایش سطح رسوب‌ها، ژرفای این تالاب به 1.5 تا حداکثر دو متر رسیده است.

کاهش عمق تالاب انزلی موجب تهدید زندگی بسیار از ماهیان شده است، اما این تنها مشکل ماهیانی نیست که در این تالاب زندگی می‌کنند بلکه صیادان غیرمجاز نیز با پهن‌کردن انواع تورآلات به صورت شبانه‌روزی در کمین صید این گونه‌های ارزشمند هستند.

اکبر میغی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی از جمع‌آوری 210 رشته انواع تورآلات صید از صیادان غیرمجاز در نقاط مختلف رودخانه‌ای و تالابی تالاب انزلی خبر داد و گفت: این عملیات در راستای همکاری با اداره کل‌ شیلات استان و اجرای مصوبات کمیته امنیت دریانوردی استان گیلان انجام شد.

وی از ضبط این تورآلات خبر داد و افزود: مقرر شد از این پس نیز این‌گونه گشت‌های مشترک ادامه یابند تا ذخایر این منابع آبی حفظ شوند.

میغی در ادامه به پاکسازی زباله‌های شناور تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست تالاب انزلی و ارتقای فرهنگ زیست محیطی این اکوسیستم ارزشمند می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان این شهرستان سومین غرفه بازیافت شهرستان با حضور جمعی از دانش آموزان که در طرح آموزش زیست محیطی مدارس شهرستان حضور داشتند افتتاح شده است.

پاکسازی بخشی از نوار ساحلی شهرستان انزلی که با مشارکت شبکه بهداشت و درمان- آموزش و پرورش و جمعی از ورزشکاران و حضور گسترده مردم و مسوولان صورت پذیرفت از دیگر اقداماتی است که برای حفظ محیط زیست این اکوسیستم ارزشمند انجام شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه