شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم گردشگر کوچکی که به گیلان زباله نمی‌آورد

زیست بوم

گردشگر کوچکی که به گیلان زباله نمی‌آورد

کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش گیلان گفت: گردشگران کوچکی که به گیلان زباله نمی‌آورند، از اوایل مهر به هندوستان و آفریقا مهاجرت می‌کنند.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | nike dri fit mens training pant shoes for sale

عباس عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه تالاب انزلی مهمترین مکان جوجه آوری پرستوهای دریایی تیره در گیلان است، اظهار کرد: هر ساله هر پرستوی دریایی بین 1 تا 4 قطعه جوجه‌آوری دارد.


وی اضافه کرد: علاوه بر تالاب انزلی، پرستوهای دریایی در آببندان گیلده شهرستان شفت و همچنین در کنار استخرهای پرورش ماهی، لانه‌گذاری و سپس جوجه‌آوری می‌کنند. سال گذشته، هزار قطعه پرستوی دریایی تیره را در تالاب انزلی حلقه‌گذاری کردیم و این کار را 5 سال است که انجام می‌دهیم.


عاشوری با اشاره به اینکه این پرندگان زیبا در فصل‌های بهار و تابستان در گیلان حضور دارند و جوجه آوری می‌کنند، خاطرنشان کرد: از اوایل مهر به بعد این گردشگران کوچک گیلان به سمت عرض‌های جنوبی ایران، شبه جزیره هندوستان و شمال آفریقا مهاجرت می‌کنند.


کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش گیلان گفت: بیشترین پرندگانی که در گیلان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان حلقه گذاری می‌شوند، پرستوهای دریایی هستند و این امر برای برآورد جمعیت و میزان جمعیت مهاجر صورت می‌گیرد.


برجی، مدیرکل محیط زیست گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه معمولا گردشگران گیلان، زباله‌های زیادی را در طبیعت زیبای گیلان رها می‌کنند و می‌روند، ادامه داد: خوشبختانه پرستوهای دریایی، این گردشگران کوچک استان نه تنها به زیبایی طبیعت گیلان با حضور خود می‌افزایند بلکه با تغذیه از آفات، مبارزه بیولوژیک موثری در استان انجام می‌دهند.


وی افزود: هم اکنون جمعیت پرستوهای دریایی در گیلان 4 هزار قطعه است.


به گزارش ایسنا، پرستوهای دریایی تیره، که با نام‌های پرستوک دریایی یا چلچلهٔ دریایی نیز شناخته می‌شوند، گروهی از پرندگان دریایی هستند که تیره کاکائیان یا پرستو دریاییان را تشکیل می‌دهند. این پرندگان در سراسر جهان یافت می‌شوند و اغلب در کنار دریاها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها زندگی می‌کنند.


پرستوهای دریایی، بدنی کشیده و سبک‌وزن دارند. دمهای آنها بلند و دوشاخه است، بال‌هایشان باریک، منقار بلند و نوک‌تیز و پاهایی به نسبت کوتاه دارند. پرواز آنها به حالت شناورگونه است. رنگ بیشتر گونه‌های این پرندگان، خاکستری در بالای بدن و سفید در زیر بدن است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه