جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کنترل مناطق حفاظت شده با مدل ریاضی

زیست بوم

کنترل مناطق حفاظت شده با مدل ریاضی

محققان استرالیایی با توسعه یک مدل ریاضی، روش کم‌هزینه‌ای را برای نجات گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از چنگال شکارچیان غیر مجاز ابداع کرده‌اند.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | nike air pegasus 29 mens 4e online - Nike M2K Tekno Shoes Άσπρα AO3108 - 100

به گزارش ایسنا، تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کوئینزلند در مرکز آفریقا نشان می‌دهد، محیط‌بانان اغلب در حال گشت‌زنی در مناطق نزدیک به پایگاه‌ها هستند و حضور آنها تأ‌ثیری در توقف شکارچیان غیرمجاز در مناطق دورتر ایفا نمی‌کند.

محققان برای فریب دادن شکارچیان در پارک ملی ویرونگا در شرق کنگو مدل ریاضی جدیدی را طراحی کردند؛ این منطقه یکی از زیستگا‌ه‌های مهم جهان متشکل از 13 منطقه حفاظت شده به مساحت 13 هزار و 800 کیلومتر مربع محسوب می‌شود.

با بررسی الگوهای حمله شکارچیان و گشت‌زنی محیط‌بانان، یک مدل ریاضی طراحی شد که می‌تواند به حفظ گونه‌های نادر و در معرض خطر گیاهی و جانوری کمک کند.

به گفته ریچارد فولر، از محققان دانشگاه کوئینزلند، این مدل یک دیدگاه کلی از مناطق مورد هدف شکارچیان و وضعیت پراکندگی محیط‌بانان ارائه می‌کند که به توزیع بهتر نیروها و کنترل بهتر مناطق حساس کمک خواهد کرد.

با استفاده از این مدل ریاضی علاوه بر ارتقاء سطح محافظت از محیط زیست، هزینه‌های جاری نیز تا 63 درصد کاهش پیدا می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه