سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان میراث و گردشگری در هفت روز/ اجرای مسابقه رالی و تخریب بافت تاریخی در شیراز / ایمن نبودن میدان نقش جهان در مقابل آتش

یادمان

میراث و گردشگری در هفت روز/ اجرای مسابقه رالی و تخریب بافت تاریخی در شیراز / ایمن نبودن میدان نقش جهان در مقابل آتش

ادامه مناقشات مربوط به برگزاری رالی در تخت جمشید و افزایش میزان تخریب بناهای تاریخی در بافت شهر شیراز، حذف شدن نام باغچه بان از مدارس استثنایی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته  رئیس پایگاه میراث جهانی میدان نقش جهان گفت: این میدان و بناهای واقع در آن در مقابل آتش سوزی گسترده ایمن نیست چون اعتباری برای شارژ مجدد کپسولهای واقع در این مجموعه را نداریم.
فریبا خطابخش گفت: هیچ کدام از بناهای واقع در میدان نقش جهان در مقابل آتش سوزی ایمن نیستند. برای این کار امکانات و وسایل مورد نیاز خریداری شده ولی راه اندازی نشده است. فقط در مسیر بازار اصلی نقش جهان امکانات آتش نشانی وجود دارد که به شارژ مجدد نیاز دارد اما اعتباری برای شارژ مجدد نداریم.

ضرب و شتم ماموران یگان حفاظت خانه تاریخی پورنواب
تخریب بافت تاریخی شیراز همچنان خبرساز بود تا جایی که خبرگزاری مهر از تخریب یکی  از بهترین بناهای این بافت تاریخی خبر داد و مدیرکل حراست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شناسایی عاملین ضرب و شتم ماموران یگان حفاظت در جلوگیری از تخریب خانه تاریخی پورنواب در حال پیگیری است.

محمدجواد عباباف افزود: هویت افراد غیرمسئولی که اقدام به ضرب و شتم ماموران یگان حفاظت در حین انجام وظیفه برای جلوگیری از تخریب خانه پورنواب بوده‌اند در حال شناسایی و پیگیری است.

 

نخستین مدرسه دوستدار میراث فرهنگی افتتاح شد
 
روز اول مهر رئیس سازمان میراث فرهنگی به مدرسه نخبگان رفت و زنگ آن را نواخت و این مدرسه پسرانه را به عنوان اولین مدرسه دوستدار میراث فرهنگی افتتاح کرد.
در این برنامه مسعود سلطانی فر گفت: بیش از 95 درصد از آثار تاریخی و فرهنگی ما هنوز در دل خاک ها و کوهها پنهان است و باید توسط نسل های فعلی و آینده مورد کاوش و احیاء قرار گیرد.

سلطانی فر گفت: سازمان فرهنگی و علمی ملل متحد (یونسکو) بناهایی که دارای شاخصه های ویژه هستند را به عنوان میراث جهانی معرفی می کند و این مکان ها را به عنوان مقاصد گردشگری به گردشگران دنیا می شناساند. ایران نیز از چنین موقعیتی برخوردار شده و 17 اثر جهانی ثبت شده دارد. اما از آنجا که سهمیه هر کشور در سال تنها ثبت یک بنای تاریخی شده است ایران تا 20 سال آینده پرونده هایی را در نوبت ثبت جهانی دارد.


دبیرستان دخترانه انوشیروان دادگر را موریانه ها خوردند
 
دبیرستان تاریخی انوشیروان دادگر یکی از مدارس موقوفه تاریخی انجمن زرتشتیان تهران است که به علت نداشتن بودجه برای تعمیر و مرمت آن در آستانه تخریب قرار گرفته و در و پنجره های چوبی آن را موریانه زده است. این مدرسه تا قبل از انقلاب به عنوان مدرسه ملی شناخته شده بود پس از انقلاب نیز به مدرسه دولتی تبدیل شد ولی همچنان ساختمان آن جزو موقوفات انجمن زرتشتیان تهران است. این مدرسه به مدرسه توسط مارکوف طراح فرانسوی ساخته شده است. تمام کلاسهای آن به گونه ای است که تعداد پنجره های زیادش موجب خنکی کلاسها می شود با این حال هنوز این مدرسه سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب ندارد.
همچنین این مدرسه  دارای دومین آزمایشگاه مهم در مدرسه  بود ولی اکنون کمبود اعتبار سبب شده تا آزمایشگاه این مدرسه نیمه فعال شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه