سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان محو تدریجی نقش برجسته تاریخی - ایجاد مراکز اقامتی در ابوموسی

یادمان

محو تدریجی نقش برجسته تاریخی - ایجاد مراکز اقامتی در ابوموسی

دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری، ایجاد مراکز اقامتی و بازارچه صنایع دستی در جزیره ابوموسی و هشدار برای محو تدریجی نقش برجسته چوگان از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Air Jordan Sneakers

به گزارش خبرنگار مهر، نقش برجسته شاهپور یکم در تنگه چوگان استان فارس قرار دارد بدون نگهبان و حصارکشی رها شده است. این سنگ نگاره همان است که برخی افراد که بر سر جاده کشی بیشاپور و زمین های کشاورزی مشکل داشتند سال گذشته با پتک آن را تخریب کرده بودند.

5

هرچند که بخش فروریخته ، مرمت شده است ولی چون حصار کشی ندارد امکان وقوع رویدادی مشابه برای آن وجود دارد. 

ایجاد هتلهای بین المللی در جزیره ابوموسی

 با تصویب ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جزیره ایرانی ابوموسی در هیئت دولت ، گروه هتلهای پاسارگاد به منظور اقامت گردشگران ایرانی و دیدار از جاذبه های خلیج فارس و جزایر سه گانه آمادگی خود را جهت ایجاد واحد اقامتی در جزیره ابوموسی و ارائه تسهیلات اقامتی اعلام کرد.

معاون صنایع دستی استان هرمزگان هم گفت: پس از ایجاد‌ زیر‌ساخت‌های گردشگری، برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در جزیره ابوموسی اقدام خواهیم کرد.

دعوت فرماندار ابوموسی از سرمایه‌گذاران گردشگری

به دنبال ایجاد مراکز اقامتی در جزیره، فرماندار جزیره ابوموسی نیز با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری گفت: از آنجاکه شرایط برای توسعه گردشگری در جزیره فراهم است از تمامی سرمایه گذاران، آژانسداران و فعالان گردشگری می خواهیم ظرفیتهای موجود را سنجیده و برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تصمیم بگیرند.

3

سید طالب موسوی گفت: تردیدی نیست که ابوموسی متعلق به ایران بوده، هست و خواهد بود. به همین دلیل ما براساس قابلیتهای منطقه و برای توسعه پایدار جزیره در حوزه های مختلفی از جمله اشتغال، سرمایه گذاری و گردشگری برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه برای ادعاهای امارات نسبت به جزیره هیچ اهمیتی قائل نیستیم گفت: همچنان که بخش خصوصی در جزیره کیش و قشم فعال شد و کارهای زیادی انجام داد در آینده ای نزدیک این جزیره نیز به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود. با این تفاوت که زیرساختها آنقدر که در جزیره ابوموسی فراهم است در جزیره های قشم و کیش نبود.

کمیته پیگیری خانه‌های تاریخی تهران تشکیل شد

در این هفته دبیر کمیته‌ پیگیری خانه‌های تاریخی تهران با محوریت خانه - باغ امین‌السلطان (اتحادیه) از تشکیل این کمیته با هدف پیگیری وضعیت نامناسب برخی خانه‌های تاریخی پایتخت خبر داد.

2

سجاد عسگری گفت: کمیته‌ پیگیری خانه‌های تاریخی تهران با محوریت خانه - باغ امین‌السلطان توسط تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان میراث فرهنگی و خبرنگاران حوزه‌ی میراث فرهنگی تهران کار خود را در این زمینه آغاز کرد.


 

ستاد تسهیلات سفر؛ ستادی برای ارائه آمار میلیونی و خوشایند از سفر 

چند صباحی مسئولان سازمان میراث فرهنگی آمارهای گردشگری را به نفر سفر یا سفر نفر اعلام می‌کردند؛ آمار میلیونی می‌دادند و دیگران هرچه جمع و تفریق می‌کردند به معادلات چند مجهولی بیشتری می‌رسیدند تا آنکه بالاخره نفر سفر حذف شد. اما آمارها هنوز میلیونی و مجهول است و تاثیر آن بر صنعت گردشگری یک معما.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه