سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان میراث و گردشگری در هفته‌ای که گذشت؛ مخالفت فعالان صنایع دستی و گردشگری با خصوصی سازی عجولانه / ارسال گزارش نهایی برج جهان نما

یادمان

میراث و گردشگری در هفته‌ای که گذشت؛ مخالفت فعالان صنایع دستی و گردشگری با خصوصی سازی عجولانه / ارسال گزارش نهایی برج جهان نما

آخرین مهلت شهرداری اصفهان در ارسال گزارش نهایی از برج جهان نما، افتتاح نمایشگاه دائمی واقف موزه ملک و بازگشایی باغ نگارستان در پایتخت از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته بلاخره موزه موزه بزرگان دین در مجموعه ارگ آزادی تهران افتتاح شد. زمان راه اندازی موزه بزرگان دین که مسئولان سازمان میراث فرهنگی اصرار بر افتتاح آن دارند، برای پنجمین بار به دوم مرداد امسال موکول شد این درحالی است که امکان بازدید عموم مردم از این موزه به دلیل قرار گرفتن آن درساختمان ارگ آزادی ( ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی) فراهم نیست.

shock drop air force 1 full uv reactive | Boots - Ankle boots COACH , High boots and others - DialadogwashShops - Lorimer Bootie C5917 11000148EDC Dark Cranberry/Multi - botines adidas botitas 2016 black hair girls meme - Women's shoes

کتاب معرفی زندگی، شخصیت و اقدامات بزرگان دین همزمان با افتتاح موزه بزرگان دین توسط علمای حاضر در مراسم رونمایی شد.

بازگشایی باغ نگارستان برای نخستین بار در تهران

بعد از چند سال باغ نگارستان تهران به روی مردم با همکاری شهرداری و دانشگاه تهران باز شد. باغی مرکز ییلاقی حکومتی خارج از دارالخلافه تهران بود که اتفاقات تاریخی زیادی را دیده است.

این باغ تا قبل از آنکه دانشگاه تهران با سازمان برنامه و بودجه تفاهماتی ایجاد کنند و در پی آن سازمان برنامه و بودجه اقدام به تخریب بخش زیادی از ساختمان ها کند، شاهد اتفاقات تاریخی زیادی بوده است به نحوی که قتل دولتمرد آزاده ایرانی یعنی میرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهانی به دست محمدشاه در این مکان انجام شده است همچنین محمد شاه در باغ نگارستان بر روی تخت طاووس تاج گذاری کرد اما اکنون از محل این رویدادهای تاریخی چیزی باقی نمانده است.

نمایشگاه دائمی بنیانگذار موزه ملک برپا می شود

یکی دیگر از اتفاقات موزه ای در این هفته گشایش نمایشگاه دائمی حاج حسین‌آقا ملک واقف و بنیان‌گذار کتابخانه و موزه‌ ملی ملک بود که مراسم آن روز چهارشنبه، در مکان این موزه برگزار شد.

کتابخانه و موزه‌ ملی ملک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موقوفات آستان قدس رضوی، در پنج سال گذشته براساس یک برنامه‌ی مدون با بهره‌گیری از نگاه ویژه‌ آستان قدس رضوی به موقوفات آن سازمان معظم، کوشیده است برنامه‌هایی مشخص را به اجرا درآورد.


تعجیل در واگذاری مجوزهای صنایع دستی به بخش خصوصی

واگذاری امور گردشگری به بخش خصوصی تنها مسئله چالش برانگیز نبود، هنرمندان صنایع دستی که اعتراض خود را نسبت به نحوه واگذاری تصدی گری های سازمان میراث فرهنگی طی بیانیه ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بودند، از نحوه واگذاری مجوزها به بخش خصوصی نگران هستند، آنها این نگرانی را ناشی از عملکرد نادرست برخی از روسای اتحادیه های صنایع دستی در کشور می دانند.

یونسکو منتظر ارسال گزارش نهایی از برج جهان نما

مدیر تدوین پرونده های میراث جهانی گفت: پس از دفاع از آخرین عملیات انجام شده در محوطه میدان نقش جهان و اعلام حذف سه طبقه از برج جهان نما به کارشناسان یونسکو قرار شده است که شهرداری اصفهان آخرین گزارش ها را به یونسکو ارسال کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه