سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان میراث فرهنگی در 7 روز؛ جهانی شدن دو بنای ایرانی / حفاریهای غیرمجاز در شوش

یادمان

میراث فرهنگی در 7 روز؛ جهانی شدن دو بنای ایرانی / حفاریهای غیرمجاز در شوش

ثبت گنبد قابوس گلستان و مسجد جامع اصفهان در فهرست میراث جهانی، افزایش میران حفاری های غرمجاز در محوطه تاریخی شوش،برگزاری نمایشگاه گردشگری خاورمیانه و افزایش نرخ تورهای گردشگری به مناسبت نیمه شعبان از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Nike Air VaporMax for Men & Women - nike free tr fit squiggle shoes - IetpShops - Buy Online

به گزارش خبرنگار مهر، مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس استان گلستان شنبه دهم تیرماه در سی و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی بررسی و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.

مسجد جامع اصفهان که در مرکز تاریخی اصفهان مستقر شده به عنوان یک اثر مسحورکننده به عنوان انقلابی در صنعت معماری مساجد در طول 12 قرن گذشته شناخته می شود که در سال 841 میلادی ساخته شده است.

به فاصله چند ساعت بعد از بررسی و تایید پرونده مسجد جامع اصفهان، گنبد قابوس استان گلستان نیز در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

سایه حفاریهای غیرمجاز بر ثبت جهانی محوطه باستانی شوش

روز دوشنبه نیز دوستداران میراث فرهنگی خبر دادند که پرونده محوطه باستانی شوش در حالی درآستانه ثبت جهانی است که در این محوطه از یکماه پیش تا کنون به دفعات حفاری غیرمجاز انجام شده است. آنچنان که مکان حفاری ها در شوش نشان می دهد، این اقدام غیرمجاز از سر صبر و حوصله انجام گرفته است.

در یکی از این حفاری غیر مجاز، حفاران فرصت مناسب برای ایجاد یک گودال نسبتا عمیق با یک دالان را داشته اند. گودالی که نزدیک به چهار متر عمق دارد و خاکهای حاصل از آن یک تپه جدید را شکل داده اند.

استاندارد هتلهای کشور تا آخر شهریور بررسی می شود

یک شنبه مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری از استانداردسازی تمامی هتلهای کشور تا پایان شهریور خبر داد و گفت: از 22 هتل 5 ستاره موجود در کشور ده هتل ارزیابی شده اند و 12 هتل دیگر در مرحله استانداردسازی و ارزیابی قرار دارند. از 84 هتل چهار ستاره 30 هتل ارزیابی شده اند و 54 هتل دیگر باقی مانده است. از 178 هتل سه ستاره 61 هتل ارزیابی شده اند و 117 هتل مانده است. همچنین از 312 هتل دو ستاره 46 هتل ارزیابی شده ولی 266 هتل در مرحله اجرا قرار دارد.

تور کیش 150 هزار تومان گران شد

این هفته اگر کسی می خواست تور گردشگری کیش برای آخر هفته رزرو کند باید 150 هزار تومان اضافه تر از حد معمول هزینه پرداخت می کرد چون روز 5 شنبه مصادف با تعطیلات نیمه شعبان بود و در این روز قیمت تورهای گردشگری اضافه شد هر چند که به طور معمول تور روزهای آخر هفته 25 هزار تومان افزایش نرخ داشت.

منطقه گردشگری رکن آباد توسط دوستداران محیط زیست پاک شد

خبرگزاری مهر این هفته گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه منطقه ملی گردشگری رکن آباد در شیراز به زباله دانی تبدیل شده و مسئولان مربوطه هیچ کدام پاسخگوی این وضعیت نیستند.

پس از آن شماری از دوستداران زمین و طبیعت با اظهار نگرانی از وضعیت پیش آمده در منطقه گردشگری رکن آباد، خواستار پاک سازی این منطقه شدند و در اولین گام اقدام به پاکسازی منطقه کردند.

نمایشگاه گردشگری خاورمیانه افتتاح شد 

نمایشگاه بین المللی گردشگری خاورمیانه با حضور بخش خصوصی، سفرا و کشورهای خارجی 14 تیر افتتاح شد و تا سه روز در شهر شیراز ادامه دارد.

این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی گردشگری کشور است که در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی سازمان جهانی جهانگردی ثبت شده است به همین دلیل معاون اجرایی سازمان جهانی جهانگردی و رئیس کمیسیون جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه در UNWTOدر این برنامه حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه