پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان معاون میراث فرهنگی استان تهران: شهرداری برای تخریب کاخ ثبت پاسال استعلام نگرفته است

یادمان

معاون میراث فرهنگی استان تهران: شهرداری برای تخریب کاخ ثبت پاسال استعلام نگرفته است

شهرداری برای تخریب "بزرگ‌ترین خانه تاریخی تهران" و تغییر کاربری آن از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استعلام نگرفته است.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | adidas

سپیده سیروس نیادر خصوص تخریب "بزرگ‌ترین خانه تهران" گفت: شهرداری برای تخریب بناهای قدیمی از میراث فرهنگی استعلام می گیرد تا نسبت به ارزش تاریخی بنا اطمینان حاصل کند.

وی افزود: اما برای تخریب این بنا از سازمان میراث فرهنگی استعلامی گرفته نشده و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: این بنا در فهرست آثار تاریخی به ثبت نرسیده اما به لحاظ ارزش معماری شاخص است.

وی با تاکید بر این که شهرداری هیچ نوع مجوزی برای تخریب خانه ندارد، عنوان کرد: موضوع از سوی سازمان به طور جدی دنبال خواهد شد.

سیروس نیا همچنین در پاسخ به این پرسش که ایا این اقدام خلاف مصوبه شورای عالی شهرسازی نیست، اظهار کرد : طرح تفضیلی تهران در سال 90 به تصویب رسیده و  طرح شورای عالی شهرسازی در سال 92 اما در عین حال پیگیر این پرونده هستیم که اگر سال ساخت آن به پیش از 1340 نیز بازگردد، اهمال دیگری در مورد صدور مجوز ساخت آن اعمال شده است.

"بزرگ‌ترین خانه تهران" خانه‌ای است با وسعت ۱۱ هزار و ۵۴۳ متر مربع که در خیابان جردن(آفریقا)واقع شده و به "کاخ ثابت پاسال" معروف است.

 

منبع: هنر نیوز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه