سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان خانه اعلم السلطنه با فروش نابود می‌شود - آیا جهاد کشاورزی قصد فروش خانه تاریخی‌اش را دارد؟

یادمان

خانه اعلم السلطنه با فروش نابود می‌شود - آیا جهاد کشاورزی قصد فروش خانه تاریخی‌اش را دارد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که خانه اعلم السلطنه قرار است به فروش برسد، این خانه سال‌هاست در اختیار سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی بوده و چند سالی است که زمزمه فروش آن به گوش می‌رسد، هر چند که مدیر حقوقی سازمان تحقیقات به chn می‌گوید که این‌ها شایعاتی بیش نیست.

LTB - JuzsportsShops | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی- عمارت اعلم السلطنه، بنایی است که قدمتش به دوران قاجار می‌رسد، بنایی در خیابان حافظ، چهارراه عزیزخان کنار بورس تهران. این عمارت سال‌های سال است که به عنوان مرکز آموزش شهید زمان پور به دست سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی سپرده شده است.
 
این بنا اگر چه طی این سال‌ها مرمت و بهسازی از سوی کارشناسان میراث فرهنگی نشده با این وجود دارای حفاظت مطلوبی است و هنوز هم می‌توان از معماری ارزشمند آن بهره برد. با این همه چند وقتی است که زمزمه‌های فروش این بنا به گوش می‌رسد. فروشی که می‌تواند آن را وارد فاز ساخت و ساز و تبدیل شدن به پاساژ کند.
 
این در حالی است که بنای اعلم السلطنه از تاریخ 26 آبان 78 با شماره 2490 در فهرست میراث فرهنگی ایران جای گرفته است، اگر این خانه به فروش برسد، معلوم نیست که سرنوشت سرای دلگشا بار دیگر تکرار شود.
 
خانه به فروش نمی‌رسد
با توجه به اینکه زمزمه‌ها حاکی از آن است که هیات دولت به وزیر کشاورزی اجازه فروش این خانه را داده است، تماس و پیگیری از مرکز آموزش شهید زمان پور انجام شد.
 
یکی از کسانی که در مرکز با او صحبت شد، در ابتدا از خرید خانه گفت اما پس از آن‌که متوجه شد، تماس گیرنده خبرنگار است، حرف خود را تغییر داد و گفت: «سال ها پیش قرار بوده اینجا به فروش برسد و حالا این مسئله منتفی شده است.»
 
او در پاسخ به اینکه خودتان همین حالا گفتید که قرار است این خانه به فروش برسد، گفت که البته قرار بود بخش جلوی ساختمان به فروش برسد.
 
او تاکید کرد که به من ربطی ندارد که این خانه به فروش برسد یا نرسد مهم این است که ما کار خودمان را بکنیم و ضرری برای ما نداشته باشد، هرچند که این فضا و ساختمان خیلی برای روحیه خوب است.
 
با این وجود،شعاعی مدیر حقوقی سازمان تحقیقات در گفت و گو با CHN گفت که سازمان به هیچ عنوان قصد فروش این عمارت را ندارد و نمی‌دانم چرا چند وقتی است که شایعاتی در این زمینه گفته می‌شود.
 
او تاکید کرد که ما به دو دلیل این بنا را نمی‌فروشیم، نخست اینکه این عمارت ثبت تاریخی است و از طرف دیگر  ماموریت های مهمی برای سازمان در این بنا صورت می گیرد و ما نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم.
 
شعاعی در پاسخ به این سوال که این شایعات چگونه ایجاد شده است، گفت که اخباری از سوی شهرداری منتشر شده و برخی از همکاران در مرکز گفته اند که با شهرداری  مذاکراتی برای فروش انجام شده است در حالی که ما قصدی برای فروش این عمارت نداریم.
 
به گفته او، ما تا آنجا که در توانمان باشد از این بنا حفاظت می‌کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه