سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تصحیح یک اشتباه توسط دیوان عدالت اداری

یادمان

تصحیح یک اشتباه توسط دیوان عدالت اداری

خانه‌ی تاریخی «علیزاده» در تهران پس از حدود دو سال، یک‌بار دیگر با رأی دیوان عدالت اداری، در فهرست آثار ملی بازگشت.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

به گزارش خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود 9 سال پیش، خانه‌ی تاریخی علیزاده در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، ولی همسایه‌ی زمین در حال ساخت کنار این خانه‌ی تاریخی که قصد احداث آسمان‌خراشی را داشت، دو سال پیش با جا زدن خود به‌عنوان مالک، به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و گفت که تمایل دارد، خانه‌اش را از فهرست آثار ملی خارج کند. او با پیگیری این شکایت در دیوان عدالت اداری، خانه‌ی علیزاده را از فهرست آثار ملی خارج کرد.


وکیل مالک واقعی خانه‌ی تاریخی «علیزاده» - منوچهر عزیزی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی روند پیگیری این موضوع، اظهار کرد: وقتی نامه‌ی خروج از ثبت خانه به مالک این بنای تاریخی رسید، نخست نسبت به این امر به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اعتراض و سپس به دیوان عدالت اداری درباره‌ی این اتفاق شکایت کردیم. ما با پیگیری‌های مداوم موفق شدیم، حکم خروج از ثبت این خانه‌ی تاریخی را برگردانیم و این بنا را دوباره به فهرست آثار ملی بازگردانیم.


او با تأکید بر این‌که مالک این خانه‌ی تاریخی بسیار علاقه‌مند بود که این بنا در فهرست آثار ملی باقی بماند، گفت:‌ در این پیگیری‌ها، متأسفانه هیچ سازمانی از ما حمایت نکرد و فقط موفق شدیم با همراهی رسانه‌ها، این اتفاق خوب را برای خانه‌ی تاریخی «علیزاده» رقم بزنیم.


عزیزی ادامه داد: پس از حدود هفت‌ماه پیگیری جدی و مدوام، رأی بازگشت خانه‌ی علیزاده به فهرست آثار ملی، قطعی و به مالک و من به‌عنوان وکیل مالک، ابلاغ شد.


وی همچنین درباره‌ی شکایت از مالک زمین در حال ساخت در 50 متری این خانه‌ی تاریخی که خود را به جای مالک خانه‌ی علیزاده در دیوان عدالت اداری معرفی کرد، افزود: اکنون که خانه‌ی علیزاده باز هم در فهرست آثار ملی قرار گرفته است، شکایتی از او نداریم.

خانه‌ی علیزاده در دوره‌ی پهلوی دوم ساخته شده و معماری آن شامل پنج مکعب است که روی یکدیگر قرار دارند؛ اما معماری این بنا به‌گونه‌ای است که از ورودی خانه فقط دو مکعب دیده می‌شوند. همچنین برج‌های ساخته‌شده در اطراف خانه‌ی تاریخی «علیزاده» حریم منظری این بنا را مخدوش کرده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه